kalla fakta tv 4

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

Phirawan

Gäst
Hej!

Har någon kollat på kalla fakta på tv 4?

Vad tycker ni om det här händelse?

Jag grät under hela programmet .Hur kan man lura hit En naiv stackars tjej som bara drömmer om ett bättre liv ?Tar onskan aldrig slut?Huvudpersonen fick bara 6 mån. fängelse.. >:( .Jag bilr så förbannad och ledsen av sådant här.
/phirawan

/

Jag håller med dig Pirawan, FY FAN, livstid borde dom få.

Välkommen hem, hoppas du har haft de bra

jag har sett den och det är för j*vligt. :thumbsdown:

För er som undrar vad det handlar om:
Kalla fakta granskar sexhandeln. Ett danskt tv-team har följt thailändska Am som lockades till Danmark med löfte om ett välbetalt jobb. Men i Danmark låstes hon in i en källare och tvingades att sälja sex. Am lyckades till slut fly och här berättar hon om livet i källaren och man besöker också platsen där hon hölls fången, som i dag fortfarande är en bordell.

http://www.tv4play.se/aktualitet/kalla_ ... =1.1520449

Jag har sett avsnittet nu på TV4 Play och man mår fruktansvärt illa. Det är direkt vedervärdigt att man kan behandla intet ont anande tjejer på detta hemska sätt.

Stackars tjejer som drabbas på detta sätt, tyvärr är straffen alldeles för lindriga. Håller med Wanpen - Livstid skall dom ha!! >:(

"Wanpen " sa:
Jag håller med dig Pirawan, FY FAN, livstid borde dom få.

Välkommen hem, hoppas du har haft de bra
tackar !
fortsätta..Det saknade information om var den kvinnliga kopplarens danske pojkvän tog vägen i det hela..vad hände med honom?.. Kvinnan dömdes till 6 mån,tyvärr hon dömdes för koppleri och narkotikainnehov men INTE för hot ,frihetsberövabde eller människohandel. Hur är det möjligt att bordellen i källaren få finnas så länge.?

I Danmark är pr*stitution inte olagligt, tyvärr. Det är bara att titta i en dansk kvällstidning, dom visade ju en sida av en sådan i reportaget. Annonser i långa rader. Så detta antar jag är anledningen. Förmodligen är dessa ljusskygga individer även mästerliga på att dölja bevis.

Det gäller att vi som känner folk i Thailand ser till att sprida ut varningar så att tjejer inte åker iväg utan att vara säkra på vad dom kommer till. Kanske en början....
:'(

Det gäller att vi som känner folk i Thailand ser till att sprida ut varningar så att tjejer inte åker iväg utan att vara säkra på vad dom kommer till. Kanske en början....
:'(
[/quote]
:wai:
Bra!!

Jag tycker också att de är märkligt att ambassaden i sig INTE lämnar ut ett informations blad till tjejer/killar som söker visum om var,hur och vilket telefonnummer de skall använda för att kontakta polis el myndigheter vid problem i respektive land de skall besöka.De hade då jag velat ha innan jag sätter mitt liv till förtroende till en annan person.
Många är de modiga el dumdristiga.Kärleken är blind som bekant. :wai:

En alldeles utmärkt idé. De kan åtminstone ha affischer med information om riskerna.

Jag visade klippet för hustrun, hon skall i varje fall sprida det till sina bekanta där nere. :(

Detta är en sak som jag redan har varnat folk nere i Thailand för. Jag har fått frågor, och svaret har alltid blivit - låt bli att åka. Migrationsverket är dock på rätt spår tycker jag. Vi ska inte utnyttja fattiga människors elände för egen vinning. Får bärplockarna anständiga och avtalsenliga löner är allt OK.

Bärplockarna får åka hem med slulder även efter denna säsong,,För det första antalet kilo per timme som gäller..Med dom priser benammingsföretagen bestämt innebär det att en ovan plockare ska ligga runt 80kg/dag med blåbär..
För det andra kommer endast fickpengar att utbetalas i Sverige,resterande får dom av bemanningsföretaget i Thailand efter avslutad säsong..För det tredje,kommer det ju att dras för 150 kr/dag för mat,bil,logiResten vet ni alla..

Det verkar vara skäl att avråda även i fortsättningen, det kommer i varje fall jag att göra. :thumbsdown:

Dom Thailändare som redan skrivit på kontrakten med bemanningsföretag vet inte ett skit om vad som gäller.Detta hade inte Ivan Harnesk talat om innan,,Minimilönen är 16.372 kronor per månad, enligt nu gällande kollektivavtal för bärplockare som anställs av företag som har verksamhet i Sverige.
Om plockarna anställs av ett företag som inte har verksamhet i Sverige ska bemanningsavtalet gälla. Här är minimilönenivån 17 730 kronor, oavsett om bemanningsföretaget tecknat kollektivavtal eller inte.
Bärplockarna har rätt till extra lön för jobb på obekväm arbetstid och övertid.Så nu kommer det 1000 tals som skrivit kontrakt innan beslutet fattades

Blev lite konstig vändning i denna tråd, ifrån sexhandel till bärplockning, bägge två handlar dock om hur vissa hänsynslöst utnyttjar andra för egen vinning. Några kommer möjligen att "rekomendera" att man åker in på turistvisum, där finns dock regler med ekonomi etc, för att kringå.

Men tråden är ju lika som (bär)nöjd säljare och nöjd köpare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp