Kan man plasta in väskan på kastrup flygplats?

Bahten

Aktiv medlem
När jag landade i Bangkok så var min incheckade väska rätt så sleten
När jag flög hem från Bangkok så plastade jag in min resväska i en maskin för en mindre summa.
Det gillade jag så jag undrar kan man plasta in väskan på kastups flygplats var gör man det iså fall?
Tipset som någon sa att man kan plasta in en extra lådan på väskan är kanon så går det som ett baggage

Jag har rest åtskilliga gånger från Kastrup men någon inplastning av väskor har jag aldrig sett. Men gå in på hemsidan www.cph.dk och kolla. Där finns upplysningar om allting.

Inte så många flygplatser som har den servicen och i västlandet skulle det ju kosta lite mer och inte vara så attraktivt.

Eller så kan du ju alltid köpa Gladpack (plastfolie) och linda in den på egen hand. ;)
Jag tänkte på det också men gladpack är ju lite tunnare ... men finns väl att köpa lite starkare någonstans. På City Gross för storhushåll säljer sån på stora rullar, används ju av affärer och restauranger.

Ja så är det nog för jag hittar ingen info om det
På arlanda har dem servicen
http://www.bagport.se/cms_se/index.php
Aha, har dock inte sett den, men allt är ju bättre från Arlanda, boka om ... :D

Annars finns ju kraftiga plastsäckarna man använder för barnvagn, sån brukar man ibland få gratis och ibland få betala 50 kronor för, klarar det vikten och måtten kan man ju stoppa ner mycket i dessa

Tillbaka
Topp