Kemisk kastrering av våldtäktsmän kan bli verklighet i Thailand.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Ett förslag om kemisk kastrering av våldtäktsmän i Thailand ser ut att kunna bli verklighet, naturligtvis är förslaget lite kontroversiellt men för våldtäkter där förövarna använder sig av särskilt hänsynslöst och grovt våld mot kvinnor och barn är jag nog själv för en sån här åtgärd.

Mvh isan lover

Hej

Ett förslag om kemisk kastrering av våldtäktsmän i Thailand ser ut att kunna bli verklighet, naturligtvis är förslaget lite kontroversiellt men för våldtäkter där förövarna använder sig av särskilt hänsynslöst och grovt våld mot kvinnor och barn är jag nog själv för en sån här åtgärd.

Mvh isan lover

Jag har ett par slöa knivar som de kan få till skänks, det blir mera kostnadseffektivt.

Hej

Mvh isan lover

Gäller att säkerställa att folk är skyldiga innan bara. Lite tråkigt med åtgärder som inte kan göras ogjorda om man i efterhand upptäcker att den som fick straffet var oskyldig.

Förövrigt är jag helt med på kemisk kastrering vid grova våldtäkter samt återfallsförbrytare.

Gäller att säkerställa att folk är skyldiga innan bara. Lite tråkigt med åtgärder som inte kan göras ogjorda om man i efterhand upptäcker att den som fick straffet var oskyldig.

Förövrigt är jag helt med på kemisk kastrering vid grova våldtäkter samt återfallsförbrytare.

Kemisk kastrering avstannar väl om man avbryter medicineringen?

Hej
Kan inte hjälpa att skratta, Pelle erövraren gick på tv för ngn dag sedan. Där gör ju frun i huset ngt liknande på husbonn.
Mvh

Hej

Då är det ju ganska meningslöst, då röstar jag också på kniven, men det ska vara i speciellt grova fall och bevis i form av DNA bevisning eller liknande.

Mvh isan lover

Behövs nästan vittnen/film för att säkerställa till 100% tyvärr. Vet inte hur det går till hemma hos er men här hemma händer det ibland att jag lämnar lite DNA-spår på sambon när hon tjatat på mig :p

En av de tråkigare aspekterna när det kommer till den typen av brott... Antingen går många skyldiga fria eller så åker många oskyldiga då det finns rövhål från alla kön. Nu är den några år gammal men i rapporten "Oskyldigt dömda" i Sverige från Lambertz räknade åklagarmyndigheten med att vi fängslar runt 1500 oskyldiga om året där majoriteten var anklagade för just sexualbrott. Vet inte alls hur motsvarande ser ut i Thailand.

Tillbaka
Topp