Kök/diskmaskin

Chevrolet-48

Forumräv
Här är våran diskmaskin med varmvatten, problem med luckan till diskmaskinen finns hahah

IMG_20180103_100821.jpg
IMG_20180103_100805.jpg
IMG_20171230_140116.jpg

Vi har ingen diskmaskin i hushållet. Vi har arbetsfördelning; maken diskar och jag torkar. Och det går bra. Jag är förbjuden att överhuvudtaget att diska på grund av återkommande hudproblem i händerna.

Vi har en diskmaskin i Sverige men använder den sällan, frugan gillar inte den. I Thailand diskas det alltid för hand, oftast utomhus.

Jag fick nej till att köpa ny diskmaskin hemma. :( Disken försvinner dock magiskt varje morgon i alla fall :)

Får se hur lång tid det tar nu när hon har lite mer att göra på dagarna till jag får igenom min vilja med diskmaskin =)

Jag fick nej till att köpa ny diskmaskin hemma. :( Disken försvinner dock magiskt varje morgon i alla fall :)

Får se hur lång tid det tar nu när hon har lite mer att göra på dagarna till jag får igenom min vilja med diskmaskin =)
Det är nånting här som jag inte riktigt förstår... :rolleyes:

I Sverige har jag/vi haft diskmaskin sen 1971 (mina föräldrar då förstås), förutom mellan 1986 till 1994 då jag bodde i lägenheter utan diskmaskin. Jag tycker diskmaskin är en självklarhet om man gillar att laga mat och äter mest hemma, och speciellt om man är mer än en person.
Om vi skulle bo långa tider i huset i Thailand så skulle vi säkert skaffa diskmaskin där också. Som det ser ut nu med jobbet så blir det tyvärr max sex veckors semester per år.

Tillbaka
Topp