Kontantkort

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
När jag är i Thailand brukar jag skaffa ett sim kort och ett kontantkort, jag har bara köpt One 2 Call.
Jag anser att det har haft bra täckning vart man är har varit.

Vilket bolag använder ni andra som åker dit eller ni som bor där?
Kan nån rekommendera nåt som är bättre än One 2 Call eller är det tillräckligt bra.

Köper ni också ett Simkort på plats eller kör ni med ert svenska abonnemang?

Vi/jag köper ett sim kort och det blir vad (hon) köper har ingen koll,tror det stod på förra 12call ???
Och det fungera bra att ringa på och att skicka SMS :nod:

Vi har ett Thai SIM till frugans telefon (kommer inte ihåg bolag, men har mycket grönt i sin reklam och i sina broschyrer). Jag har kvar mitt svenska SIM, skickar bara SMS med den ibland.

Truemove är enligt frugan bra och billigt att ringa, men har inte så bra täckning utanför städerna

"Berralund " sa:
Vi har ett Thai SIM till frugans telefon (kommer inte ihåg bolag, men har mycket grönt i sin reklam och i sina broschyrer). Jag har kvar mitt svenska SIM, skickar bara SMS med den ibland.

Det är nog samma som jag och Birger pratar om.

Nu använder ja Dtac förut hade ja 12call men tycker att de blev dyrt me de på slutet tog ju slut på en gång så nu har ja Dtac o de funkar bra tycker ja

men e de nån som vet om de funkar o skicka mms me kontantkorten för de lyckades ja aldri me 12 Call

glimten66

Hej.
Jag köper alltid 2 kort: Dtac och 1-2 call (använder 2 telefoner). Sedan har jag mobilt internet på båda eftersom hastigheten varierar trots att det skulle vara samma. Båda abonnemang har fungerat felfritt hela tiden överallt i Thailand jag varit, från Nongkhai till Krabi.
Elmer

Dtac kanske man ska testa nästa gång.
Jag håller med dej glimten66, första gångerna tänkte jag inte på det men dom sista gångerna med 1 2 Call så har man fått fylla på kortet oftare.

"Kycklingen " sa:
Dtac kanske man ska testa nästa gång.
Jag håller med dej glimten66, första gångerna tänkte jag inte på det men dom sista gångerna med 1 2 Call så har man fått fylla på kortet oftare.

De e rätt irreterande även tanten märkte de o blev förbannad fasen i början så tankade ja kanske på kortet 1-2 ggr men på¨slutet blev de ju varannan dag.....

"ledarn " sa:
Om du vill skicka MMS i Thailand måste du ringa till bolaget (gäller båda) och begära tjänsten...

Dtac kör vi med i familjen. Dom kör "promotions" med att kunna ringa gratis emellan varandra.. (Som Comviq Kompis)
Dom har även en finurlig sak som att man kan låna 20 bath om man inte kan få tag på ett laddningskort just för stunden.
Beloppet dras sedan direkt när du tankat nytt..
Deras Internetkort funkar skit bra i byn och ger 30 timmar surf för 99 bath/månad...

Med reservation så har vi inte varit i Thailand på 2 år så det kan ha ändrats ??

Tack Ledaren för den informationen :)
ska pröva deras internet nästa resa om burken kommer me.....;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp