Läs gärna detta.

Men var är nyheterna? Jag kan fatta att han vill att alla ska läsa hans reklamutskick men det det har inte mycket med nyheter att göra.

Får man ställa en fråga, har bestämt för mig att det diskuterats tidigare, om detta med antal dagar när man korsar landgränsen.

att tidigare var det 15 dagar, men övergick till 30 dagar....är vi tillbaka på 15 dagar?

In- och utresebestämmelser till Thailand Resenärer med svenska pass som reser till Thailand för turiständamål och som önskar stanna maximalt 30 dagar samt kan uppvisa en utresebiljett inom dessa 30 dagar behöver inte söka visum inför inresa. I normalfallet erhålls tillstånd att stanna i 30 dagar vid inresa via flygplats, och 15 dagar vid inresa över landgräns för svenska passinnehavare.

Får man ställa en fråga, har bestämt för mig att det diskuterats tidigare, om detta med antal dagar när man korsar landgränsen.

att tidigare var det 15 dagar, men övergick till 30 dagar....är vi tillbaka på 15 dagar?

In- och utresebestämmelser till Thailand Resenärer med svenska pass som reser till Thailand för turiständamål och som önskar stanna maximalt 30 dagar samt kan uppvisa en utresebiljett inom dessa 30 dagar behöver inte söka visum inför inresa. I normalfallet erhålls tillstånd att stanna i 30 dagar vid inresa via flygplats, och 15 dagar vid inresa över landgräns för svenska passinnehavare.
Bra fråga!

Då då förväntar vi oss att @thaikonsult gärna helst svara på denna fråga,!

Med din framtoning kan du inte förvänta dig någonting!
Och huruvida det är reklam eller inte tycker jag du skall överlåta till admin, för den saken har du inte ett jota Med att göra.
Ironi är svårt på nätet. Jag förväntade mig inget svar i tråden från trådstartaren. Det är som du säger helt uppenbart ett reklamblad och trådstartaren har vi nog sett för sista gången i denna tråd.

Fast tillbaka till Walters fråga om antal dagar när man korsar gränsen landvägen. 30 eller 15 dagar. Eftersom det är obligatorisk karantän i 15 nätter / 16 dagar och man skall transporteras direkt till denna karantän så undrar jag om landsgränserna äns är öppna, särskilt för utlänningar?

Det blir hur som helst inte mycket tid i Thailand med 15 dagar i passet varav 16 i karantän, har man tur hinner man åka till suvan innan man blir haffad för över stay.

Ironi är svårt på nätet. Jag förväntade mig inget svar i tråden från trådstartaren. Det är som du säger helt uppenbart ett reklamblad och trådstartaren har vi nog sett för sista gången i denna tråd.

Fast tillbaka till Walters fråga om antal dagar när man korsar gränsen landvägen. 30 eller 15 dagar. Eftersom det är obligatorisk karantän i 15 nätter / 16 dagar och man skall transporteras direkt till denna karantän så undrar jag om landsgränserna äns är öppna, särskilt för utlänningar?

Det blir hur som helst inte mycket tid i Thailand med 15 dagar i passet varav 16 i karantän, har man tur hinner man åka till suvan innan man blir haffad för över stay.

Walters fråga? Vad bra, då är vi 2 som ställer samma fråga.....

Walters fråga? Vad bra, då är vi 2 som ställer samma fråga.....
Visst tusan, jag såg räven framför näsan när jag skrev men det skulle varit en ödla.

Nåväl jag ställer också frågan så är vi tre!

Har ingen lust att testa ett visa run till Cambodia för att se vad som gäller.

Att förlänga ett turistvisum med mer än 30 dagar verkar dock "gå att göra".

Just nu är det extraordinära omständigheter, så frågan är enkel, under normala förhållanden, är det 15 eller 30 dagar som gäller....för falanger som kommer landvägen....

Visst tusan, jag såg räven framför näsan när jag skrev men det skulle varit en ödla.

Jag hängde med en Australiensare idag till immigrationen. Han skulle förlänga sitt visum, O-visa tror jag det var. Jag passade på att fråga om jag kunde förlänga mitt turistvisum efter 90 dagar utan att lämna landet och hur många gånger kan jag upprepa det. Fick svaret, no problem. Ställde frågan en gång till angående hur många gånger jag kan förlänga visumet utan att lämna landet. No problem, but only 30 days at a time.

Som ni vet så kan det ändras imorgon så det gäller att alltid vara uppdaterad.

Tillbaka
Topp