låser ni resväskan?

Bahten

Aktiv medlem
Brukar ni låsa era resväskor?
Har TSA-lås på min resväska och jag har altid låst den
Men nu har jag börjat fundera på hur tullen gör om dem vill öppna resväskan
Har dem TSA nycklar eller dem bara bryter upp låset?
Reser man till Usa så har ju tullen nycklar till låsen men jag åker ju bara emellan Köpenhamn - Bangkok

Vill dom öppna den så har dom resurserna överallt, tullen kan ju även vara intresserad om du för olagliga varor ur ett land.
Tullröntgen används även vid utresa i olika omfattning.
Vanligt att man vill hindra utförsel av elfenben, historiska föremål mm.

Sen är ju jakten på illegala pengar också, för att förhindra sponsring av terrorism.

Min väskor bröt de upp en gång när jag skickade dessa som flygfrakt, sen tejpade de igen dem ... helt trasiga. Orkade inte bråka då vi fick ta in det utan skatt och moms ... win-win ....

Dock har jag ingen erfarenhet av TSA lås.

Vill dom öppna den så har dom resurserna överallt, tullen kan ju även vara intresserad om du för olagliga varor ur ett land.
Tullröntgen används även vid utresa i olika omfattning.
Vanligt att man vill hindra utförsel av elfenben, historiska föremål mm.

Sen är ju jakten på illegala pengar också, för att förhindra sponsring av terrorism.
Med resurser menar du då att dem öppnar väskan med nyckel eller klipper dem bara upp TSA-låset?Varför dem behöver kolla i väskor det förstår jag

Jag låser alltid min väska med TSA-Lås. När jag kom till BKK o hem märkte frugan att tullen hade rotad i väskan men låset var obrutet så dom har TSA nyckel. Vet ej om det var tullen i Hong Kong eller i BKK.

Brukar ha kodlås eller enkelt hänglås, dock aldrig öppnats. Drar även ett spännband runt alt. tejpa.

Låser ni? Man får jupp väskan hur lätt som helst, genom ett gem och vränga kednjan omvänt, sen sluter man den, ingen ser+++

Låser aldrig just för det som nämnts ovan redan. Jag lägger inget värdefullt i resväskan har allt de i handbagaget. Däremot har jag ibland funderat om man ska börja plasta in väskan i plastfolie. För det jag egentligen oroar mig över är att nån ska lägga något i väskan som inte är mitt (Det är folk från flygplatserna i olika led som gör sådant som hanterar eller kommer i kontakt med bagaget) så man är inte säker nånstans. Det är också därför man ser folk med inplastade resväskor jag fattade aldrig varför innan, trodde dom inte ville repa den eller något, tyckte alltid det såg så fjantigt ut. Men det är alltså för att kunna bevisa att nån öppnat väskan mellan destinationerna om det skulle dyka upp något olämpligt i den som du själv inte packat med. (För snor du in hela fanskapet i tajt plastfolie måste dom skära upp plasten nånstans för att kunna öppna väskan och det kommer synas hur dom än gör det)

Låser aldrig just för det som nämnts ovan redan. Jag lägger inget värdefullt i resväskan har allt de i handbagaget. Däremot har jag ibland funderat om man ska börja plasta in väskan i plastfolie. För det jag egentligen oroar mig över är att nån ska lägga något i väskan som inte är mitt (Det är folk från flygplatserna i olika led som gör sådant som hanterar eller kommer i kontakt med bagaget) så man är inte säker nånstans. Det är också därför man ser folk med inplastade resväskor jag fattade aldrig varför innan, trodde dom inte ville repa den eller något, tyckte alltid det såg så fjantigt ut. Men det är alltså för att kunna bevisa att nån öppnat väskan mellan destinationerna om det skulle dyka upp något olämpligt i den som du själv inte packat med. (För snor du in hela fanskapet i tajt plastfolie måste dom skära upp plasten nånstans för att kunna öppna väskan och det kommer synas hur dom än gör det)
Det är ju både att ingen ska kunna ta eller lägga i något i väskan, som att man skyddar väskan och jag brukar köpa en förvaringslåda jag packar saker i som ska med hem, dessa går inte stänga så bra, då funkar det superbra med plasten. Dock kostar inplastningen i stort sett lika mycket som lådan ...

Hej

Använder inga som helst lås på väskor, använder inte safety box eller lämnar in värdehandlingar, pengar o.s.v i receptionen på hotell heller.

Mvh isan lover

Låser alltid, tullen kommer ju in iaf utan att bryta sönder men en låst väska kan stoppa tjuven i ex bagagerum el dyl som inte har tid att bryta upp låset. Bättre än inget anser jag och väskan är nog säkrare än ex safetybox på hotellet.

Låser alltid, tullen kommer ju in iaf utan att bryta sönder men en låst väska kan stoppa tjuven i ex bagagerum el dyl som inte har tid att bryta upp låset. Bättre än inget anser jag och väskan är nog säkrare än ex safetybox på hotellet.
Hej

Enda stället någon har stulit i mina väskor är Ryssland, men dit åker jag ju inte numera.

Mvh isan lover

Brukar ha kodlås eller enkelt hänglås, dock aldrig öppnats. Drar även ett spännband runt alt. tejpa.
Exakt så gör även jag , det handlar ju även om att andra kriminella anställda på flygplatser inte skall kunna stoppa skit i dina väskor ,, nu avslöjas ju att vi har anställda ett antal Syrianer som hanterar våra väskor på Arlanda , de har inte Svenskt medborgarskap och somliga har även kommit in i vårt land utan ID handlingar ,, Seriöst ??? Inget förvånar längre mig i detta land , tacka vet jag Thailand , Rå koll i säkkontrollen ,kan bara säga tummen upp !!!

Tillbaka
Topp