Lurade

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag hörde från min fru förra veckan att hon läst om några lurade thaitjejer.

Den ena hade träffat en farang från England på nätet. De hade chattat och skickat mail och snart fick hon honom på kroken. Han sa att han ville skicka massa guld till henne och några diamanter då han älskade henne så mycket. Han skickade detta.

Efter ett tag fick hon ett telefonsamtal (tror jag det var) att det hade kommit en försändelse från England, hon var tvungen att betala några hundra tusen Baht i tull för att få ut detta. Hon lånade ihop dessa pengar och satt in på det konto som de sagt. Sen var farangen borta och hon stod där med lång näsa ...

Nästa brud hade, på samma site träffat sin dröm farang, han kom efter bara några veckor ner för att hälsa på henne. Dock så blev han stoppad i immigration och skulle vara tvungen att betala några hundra tusen Baht för att få komma in i Thailand. Han ringde till tjejen och förklarade läget och frågade om hon kunde betala in dessa pengar på ett bankkonto så skulle han så snart han kom loss gå till banken och betala tillbaks dessa. Självklart så lånade hon ihop pengarna och betalade in till sin drömprins ... som dock gick upp i rök efter detta ...

Enligt min fru så förklarade man att man tror att dessa faranger var thaimän som kommit på ett sätt att tjäna pengar (lite Nigeria brev över detta) och många berättade att alla faranger inte är ärliga och att de inte är dumma i huvudet och skickar guld och diamanter innan man träffas. Det berättades att det krävs lite mer för att hitta sin drömfarang, men att många utmanar ödet i sin dröm på en lycklig (oberoende ekonomisk) framtid.

Någon som hört om detta?

Har läst om en snarlik histora men me en rik bkk tant. Just samma me guld o diamanter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp