Marknad

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Sist jag var i pattaya var 2011 och då och innan fanns det en liten klädmarknad på second road? Finns den kvar?

Vi åker till khaolak i dec men funderar på att åka till pattaya el Chiang Mai några dagar. Klädshopping i khaolak är urusel om man jämnför med andra ställen i Thailand. I khaolak finns det massor av T-shirt affärer, men T-shirt är inte allt.

Vi åker till khaolak i dec men funderar på att åka till pattaya el Chiang Mai några dagar. Klädshopping i khaolak är urusel om man jämnför med andra ställen i Thailand. I khaolak finns det massor av T-shirt affärer, men T-shirt är inte allt.
Nej du har rätt ,, shopping är inte allt. Personligen köper jag bara vad jag behöver, kosta vad det vill (nästan), hatar nämligen shoppa, brukar gå och sätta mig när frun ska handla.
Dessutom blir det billigare när de inte ser en farang. Som du vet finns det fantastiska klädelseplagg i hela Th till priser vi här i Sverige bara kan drömma om... Men ,,pruta på. Vi Smålänningar emellan;);)

Största marknaden i Pattaya har öppet Tisdagar och Fredagar på Soi Beukaw, om du skall shoppa kläder.
Vilken du menar på 2nd road vet jag inte men den finns säkert kvar ;)
Jag gillar dock gå på marknad ibland när jag skall ha nåt men jag har bytt från marknad till Tesco Lotus på Teprasith nu när jag skall handla kläder.
Dom har bra kortärmade skjtor som passar min storlek, för bra pris där inne och andra kläder, snyggare än marknadens men på liknande prisnivå.

Sist jag var i pattaya var 2011 och då och innan fanns det en liten klädmarknad på second road? Finns den kvar?

Den kan du glömma, mer en turistfälla än marknad. Du har en stor outlet på Tepprasit nästan uppe vid Sukuvit.
Många marknader, även ute på landet har Farangpriser. Dessutom köper, man sina saker, som säljs på
Big C tex.
Skulle köpa 2 vattentäta diod lampor, hittade dom på en marknad, kostade 1250 Tbh.
Avstod, för dyrt letade vidare, hittade sedan exakt samma på en byggmarknad för 530 Tbh. Köpläge.

Jag gillar att gå och kolla och pruta. Visst de försöker sälja dyrare men jag är stenhård på att pruta så jag brukar få saker billigare än henne ;)

Jag köper massa saker och kläder som jag inte behöver bara för att det är kul och pruta och billigt ... 55555

Jag gillar att gå och kolla och pruta. Visst de försöker sälja dyrare men jag är stenhård på att pruta så jag brukar få saker billigare än henne ;)

Jag köper massa saker och kläder som jag inte behöver bara för att det är kul och pruta och billigt ... 55555
Ja när jag väl handlar så prutar jag tills dom nästan gråter. Det är ju ett nöje och lite av en sport.

Senast redigerad av en moderator:
kosta vad det vill (nästan), hatar nämligen shoppa, brukar gå och sätta mig när frun ska handla.

Ja, samma här att trängas bland folk och shoppa överhuvudtaget inte min grej, undantaget då mat det är spännande. Men allt annat sköter frun och jag gör som du sätter mig och tar en kall öl eller kaffe eller vad det nu kan bli!

Jag har svårt för det där med att pruta, tycker synd om försäljarna. Men samtidigt är jag medveten om att det ingår i spelets regler. Lurad har jag säkert blivit många gånger är nog lite godtrogen.

Jag har svårt för det där med att pruta, tycker synd om försäljarna. Men samtidigt är jag medveten om att det ingår i spelets regler. Lurad har jag säkert blivit många gånger är nog lite godtrogen.
Du får väl bli lite tuffare och träna. Prutandet är väldigt roligt och ingen säljer med förlust det kan man vara helt övertygad om.

Jag har svårt för att pruta, oftast blir jag bara irriterad när dom ger sitt första idiotiska höga bud så då går jag bara iväg. Då börjar dom ropa eller gå efter men jag lyssnar oftast inte, om dom nu inte går ner i pris rejält. Då är det roligare att gå till den som har "affären" jämte och göra upp en affär där och se hur den förste blir sur och är nyfiken på vad dom händer. Men som sagt jag prutar men gillar det inte, då är det enklare med fasta priser. Den marknaden som jag menade innan hade jättebra utgångspriset från början och ändå fick man ner priset.

Jag har svårt för att pruta, oftast blir jag bara irriterad när dom ger sitt första idiotiska höga bud så då går jag bara iväg. Då börjar dom ropa eller gå efter men jag lyssnar oftast inte, om dom nu inte går ner i pris rejält. Då är det roligare att gå till den som har "affären" jämte och göra upp en affär där och se hur den förste blir sur och är nyfiken på vad dom händer. Men som sagt jag prutar men gillar det inte, då är det enklare med fasta priser. Den marknaden som jag menade innan hade jättebra utgångspriset från början och ändå fick man ner priset.

Ja, jag är lite samma orkar bara inte att tjafsa med folk om priser, allt går bara ut på att robba pengar av faranger så mycket det bara går och den inställningen klarar jag inte. Har aldrig förstått tjusningen med att man skall tvingas pruta och har aldrig känt att det skulle vara någon sport eller speciellt kul.

Att ta överpriser är en brottslig aktivitet och vad är det för sport med det?

Varför tycker du synd om försäljarna? De försöker ju lura dig. Har du samma förbarmande över en bilskojare i Sverige som försöker lura på dig en bil till överpris som inte är i den standard enligt priset också.

Det är både brottsligt och omoraliskt förkastligt att ta ockerpriser, en vara skall säljas till det faktiska värde den betingar och inte till ett pris bara för att jag är turist eller ett tänkbart mål för lurendrejeri.

Varför tycker du synd om försäljarna? De försöker ju lura dig. Har du samma förbarmande över en bilskojare i Sverige som försöker lura på dig en bil till överpris som inte är i den standard enligt priset också.

Det är både brottsligt och omoraliskt förkastligt att ta ockerpriser, en vara skall säljas till det faktiska värde den betingar och inte till ett pris bara för att jag är turist eller ett tänkbart mål för lurendrejeri.
Håller med @Lyco. Vissa av dessa försäljare är helt enkelt kriminella, dessutom kan somliga bli väldigt otrevliga.
Nej jag går och sätter mig, tar en kall öl och tittar på människor,, jag har ju semester.:)

den som har dålig koll på vad som är rimligt pris är lättlurad. Är sunt förnuft att kolla upp prisläget på det som man är intresserad av. I de lägen priset är högre än i Sverige är det garanterat överpris. Dra av den svenska momsen så blir jag intresserad.

Tillbaka
Topp