Nästa steg mot civilisation

Det kan bli intressant att se om dom lyckas, det betvivlar jag. Förmodar att det är MBK det gäller i reportaget, det är ju ett paradis för shoppare.

Det kan bli intressant att se om dom lyckas, det betvivlar jag. Förmodar att det är MBK det gäller i reportaget, det är ju ett paradis för shoppare.
Kanske någon som vart på MBK nyligen och vet om det är någon skillnad, för raiden där skulle göras för någon månad sen.
Stod om det i Bangkokpost.
Om jag inte mins fel stod det datum och tid i media med så antar att varuhuset var rätt tomt den dagen 555555.

Kanske någon som vart på MBK nyligen och vet om det är någon skillnad, för raiden där skulle göras för någon månad sen.
Stod om det i Bangkokpost.
Om jag inte mins fel stod det datum och tid i media med så antar att varuhuset var rätt tomt den dagen 555555.
Jag tror inte att de löser problemet med en räd, men om handlarna blir av med sina varor tillräckligt många gånger blir det ju ointressant.

Blir nog många arbetslösa, här nere i Pattaya har det ju gjorts många raider och butiker som slagits igen.
Säkert 65% av allt butiksutrymme inne på tukcom är tomt.
Mikes shopping mall är nästan helt ödsligt när du åker högre upp än 3:dje våningen.
Nya harborland är nog 60% outhyrt på tele och com våningarna polisen var där och raida och stängde ner piratkopiobutiker.

Blir nog många arbetslösa, här nere i Pattaya har det ju gjorts många raider och butiker som slagits igen.
Säkert 65% av allt butiksutrymme inne på tukcom är tomt.
Mikes shopping mall är nästan helt ödsligt när du åker högre upp än 3:dje våningen.
Nya harborland är nog 60% outhyrt på tele och com våningarna polisen var där och raida och stängde ner piratkopiobutiker.
Det var ungefär därför jag betvivlar att det kommer att lyckas i det långa loppet. Det är alltför stora summor och sysselsättning det rör sig om. I både tillverknings- och försäljarled.

Jag tror inte att de löser problemet med en räd, men om handlarna blir av med sina varor tillräckligt många gånger blir det ju ointressant.
Om dom blir förvarnade varenda gång blir dom ju inte av med något.
Men får se hur det utvecklar sig.
Synd bara på alla fina kläder man kan köpa på mbk.
Gick in på en Boss affär på Siam center och skulle kolla på en original kortärmad skjorta men när originalbutikerna skall ha över 5000-10.000 baht för en kortärmad Boss skjorta sydd av något Kambodianskt barn så är det inte konstigt att folk går och köper kopior.

Hur mycket kopior finns det att köpa i Sverige jämförelsevis.
Skillnaden är att det är så utbrett och vida känt att man kan handla billiga kopior i Thailand. Det har näst intill blivit kultur. Turister m fl förväntar sig att kunna handla billigt, det gör man inte i Sverige.

En av tjusningarna med Thailand är ju den billiga shoppingen enligt mig..
Visst.. Kopior håller ofta inte samma kvalitet..
Men jag vill inte ha samma skjorta i 10 år..
Jag vill byta och då passar kopior alldeles utmärkt till mig...
Tycker kopiorna håller bättre.
Köper bara Rhaimärken eller kopior, skulle aldrig slänga ut dyra pengar på märkeskläder här nere.

Om dom blir förvarnade varenda gång blir dom ju inte av med något.
Men får se hur det utvecklar sig.
Synd bara på alla fina kläder man kan köpa på mbk.
Gick in på en Boss affär på Siam och skulle kolla på en original kortärmad skjorta men när originalbutikerna skall ha över 5000-10.000 baht för en kortärmad Boss skjorta sydd av något Kambodianskt barn så är det inte konstigt att folk går och köper kopior.
Det sjuka är ju att det inte går att sälja kläderna om det inte sitter ett Boss-märke på dem.
Nej, det är inte konstigt att det finns bedragare som lever på andras jobb men för den skull är det inte ok.

Det verkar ju som att alla här på forumet tycker att det är ok att kopiera någon annans arbete och leva på det. Märklig inställning tycker jag. I de allra flesta fall syns det ju att det är kopior också, då tar jag hellre på mig ett noname.

Det sjuka är ju att det inte går att sälja kläderna om det inte sitter ett Boss-märke på dem.
Nej, det är inte konstigt att det finns bedragare som lever på andras jobb men för den skull är det inte ok.
Utan kopiorna hade dom inte varit lika stora som märke...??
Kopiorna gör ju sitt i marknadsföringen på något konstigt sätt..??
Och inte fan hade dom fått sälja mera utan kopiorna inte..
Vem av dessa som köper kopior vill handla original skjortor för 1000:- sek..??

Tillbaka
Topp