Nickname

Broder Tuk Tuk

Forumveteran
När jag var på ett antal forumfester i Göteborg upplevde jag ett lite märkligt fenomen nämligen att ingen kallade mig vid namn utan jag tilltalades som BTT och dom andra personerna gick under ex namn som Herr Chang, Clion, Bibben etc etc. På något sätt avhumaniserades individerna och blev forumnick.
" Ska du ha en öl till SIAMKAP eller var ska du sova inatt HERR CHANG.
Folk som lyssnade på dessa märkliga namn måste ha tyckt det lät väldigt konstigt.
Ett helt gäng berusade typer som kallade varandra för olika öknamn.
Jag vet inte om ni andra som varit på några träffar upplevt samma sak?

BTT

När jag var på ett antal forumfester i Göteborg upplevde jag ett lite märkligt fenomen nämligen att ingen kallade mig vid namn utan jag tilltalades som BTT och dom andra personerna gick under ex namn som Herr Chang, Clion, Bibben etc etc. På något sätt avhumaniserades individerna och blev forumnick.
Folk som lyssnade på dessa märkliga namn måste ha tyckt det lät väldigt konstigt.

BTT
Hur kan det vara ett märkligt fenomen?

Om man chattat med olika "nick" på ett forum ock lärt känna dom där under en längre tid och sedan träffas så är det väl det självklaraste i världen att man använder de namnen alla känner personerna vid. Skulle du ha börjat prata om Bibben och använt hans riktiga namn hade förmodligen 90% procent av deltagarna på träffen inte fatta vem du pratade om.

Hur kan det vara ett märkligt fenomen?

Om man chattat med olika "nick" på ett forum ock lärt känna dom där under en längre tid och sedan träffas så är det väl det självklaraste i världen att man använder de namnen alla känner personerna vid. Skulle du ha börjat prata om Bibben och använt hans riktiga namn hade förmodligen 90% procent av deltagarna på träffen inte fatta vem du pratade om.

Jo men det konstiga var ju att även Göteborgarna som känt varandra i kanske 25 år använde nicknamen. Sen beror det ju på vilket nickname man har.
Hade jag mött ex forumetsvärd och sagt Tjena Kycklingen hade det nog låtit lite märkligt i andras öron.

BTT

BTT
Vad är ditt tilltalsnamn då och känner någon till det? Hur många forumsfester har du varit på?

Vad är ditt tilltalsnamn då och känner någon till det? Hur många forumsfester har du varit på?
Nu vet jag att BTT var i GBG och träffade just de nämnda, men inte på en officiell forumfest dock, utan på en privat tillställning.
Jag var själv inbjuden till detta, och om jag inte har fel var det hemma hos herr Chang som det hände. Tror att BTT eldade....:oops: ...upp något på den där festen, ja, inte med vilja, men brann gjorde det.......:)

Jo men det konstiga var ju att även Göteborgarna som känt varandra i kanske 25 år använde nicknamen. Sen beror det ju på vilket nickname man har.
Hade jag mött ex forumetsvärd och sagt Tjena Kycklingen hade det nog låtit lite märkligt i andras öron.

BTT
Har inte dom flesta av götebroragna som besökt dessa forumträffar även dom träffats på forumen. Inga av mina vänner utanför thaiforumkretsen har någonsin följt med mig på någon forumträff. Jag har dock ett antal kompisar från thaiforumvärden i Stockholm som jag nu varit vänner med i ca: 20 år och vi referera ofta till varandra ut ifrån dom nick vi hade när vi lärde känna varandra. Inget konstigt med det.

Nu vet jag att BTT var i GBG och träffade just de nämnda, men inte på en officiell forumfest dock, utan på en privat tillställning.
Jag var själv inbjuden till detta, och om jag inte har fel var det hemma hos herr Chang som det hände. Tror att BTT eldade....:oops: ...upp något på den där festen, ja, inte med vilja, men brann gjorde det.......:)

Vattenkokaren på spisen

Hos herr Chang plus hos Siamnilsson ute i Mölndal och en fotbollsmatch mellan Göteborg och Helsingborgs IF.

Minns att Siamnilsson blev lite arg på mig eftersom han missupfattade mig och trodde att jag kallade hans fru för h**a.

En annan episod var när Herr Chang skulle ta med sin öppnade öl på spårvagnen då stoppade han in burken i innerfickan på kavajen.

Eller när vi skulle in på en pub på Avenyn och kyparen vägrade att servera Herr Chang en starköl eftersom han trodde att den nyktre herr Chang var berusad.

Sen var vi på en thaifestival ochså där jag hamnade mitt i en stor grupp av thailändska munkar. Jag hälsade på dom med Sawat dii phi mai eftersom det var den enda frasen jag kom ihåg just då. Munkarna tyckte det var ganska kul.

BTT

Haha, jag var ju CT med många forummänniskor när det begav sig.

”Captain Thailand” började en svensk barägare kalla mig under sent nittiotal för jag reste till Thailand så ofta.

Någon som vet hur det är med Herr Chang numer? Jag gillade honom som person.

Ok, tack! Jag anade det lite. Vi lever ju inte förevigt.

Han ringde mig och berättade att hans lever var pajad och att han fått spritförbud men sen började han dricka igen. Var en flygresa till Thailand med då han blev så sjuk att planet fick mellanlanda i Uzbekistan så han låg på sjukhus där.
Han var en av dom trevligaste män jag mött.

BTT

Tillbaka
Topp