Ny medlem

 
Tja
Du om någon är väl en farang som "vet" (enligt dej själv) allt om Thailand.
OM du funderar på varför många här väljer att dissa dvs ignorera dina inlägg så beror det på att du har en synnerligen provokativ inställning , det är bara du och en annan som strör otrivsel omkring , så du kan ju lägga ner det nu för nu ser jag inte längre dina korkade inlägg ..
 
Va kul, då är vi ju inte ensamma:D
Spenderar ni nån tid där, eller är det bara Pattaya som gäller?:police:
Normalt brukar vi vara upp i byn hos hennes föräldrar och syskonbarn någon vecka per gång. Denna gång åker min fru och dotter en vecka själva först och fixar detta sen tar hon med sig alla ner på flyget så stannar de några dagar hos oss i Pattaya, sen några dagar hos brodern i Rayong och faster till min fru i Chun Buri innan svärfar hämtar hem dem ...

jag har lite svårt för byn då det är väldigt thaistajl så glad att jag slipper denna gången ... men kul ibland ...
 
Verkar som det är på väg att bli en svensk koloni i Banputsa:D, hörde att en väninna och respektive från Sthlm, till svärmor skulle bygga på samma gata där vi har en markplätt. Vi åker ner 4/1-17 blir väl 2 veckor i hembyn, trivs bra där, kanske beror på att svärmor å ett gäng släkt bor här. Så ingen sponsring i byn, förutom frugans mormor som tagit väl hand om frugan i unga år, så hon är värd varenda baht.
Vi blir nere 6 veckor denna gång, har väl inte planerat i sten vad vi utöver hembyn skall göra. Funderar på att ta bilen upp till Chiang Mai, har aldrig varit där.
 
Senast redigerad av en moderator:
Vi blir nere 6 veckor denna gång, har väl inte planerat i sten vad vi utöver hembyn skall göra. Funderar på att ta bilen upp till Chiang Mai, har aldrig varit där.

Du kommer nog inte att ångra dig. :) Vi kör mycket i norr varje år, men dock troligen inte så mycket i år då vi har lust att upptäcka Isaan också. Blir 6 veckor som du, men åker en månad tidigare. :)
 
Jag håller med samtliga om att detta är väldigt trevligt @Sawitree , även om jag får mycket kunskap genom min fru samt egna upplevelser är det alltid värdefullt med andra synpunkter och värderingar. Så än en gång varmt välkommen! :wai:
 
Jag håller med samtliga om att detta är väldigt trevligt @Sawitree , även om jag får mycket kunskap genom min fru samt egna upplevelser är det alltid värdefullt med andra synpunkter och värderingar. Så än en gång varmt välkommen! :wai:

Vi får hoppas att det är början på en ny trend med lite thailändare bland oss här på ThaiSnack och att kanske någon av hennes kompisar hänger på också. :)

Som sagt, välkommen @Sawitree :)
 
 
 
Tillbaka
Topp