Nyårsmeny

Vad ska ni äta ikväll? Äter ni hemma eller ute?

Här är det dålig fantasi så det blir oxfilé med potatisgratäng till huvudrätt, och en toast med bla ägg o västerbottenost till förrätt, och efterrätten blir en egengjord västernbottensost paj.
Hej

Låter gott, vi får hålla tillgodo med hummer, jag har kokat en stor på 1.5 kg som jag och frugan ska dela ikväll, till den blir det bubbel.

Jag och pojken är lite förkylda och det är även några av våra vänner så det blir inget gemensamt firande i år.

Men vi har planerat ett gemensamt kalas med vännerna till trettondagen.

Mvh isan lover

Vad ska ni äta ikväll? Äter ni hemma eller ute?

Här är det dålig fantasi så det blir oxfilé med potatisgratäng till huvudrätt, och en toast med bla ägg o västerbottenost till förrätt, och efterrätten blir en egengjord västernbottensost paj.
Låter som något jag hade gillat:)
Här blir inget avancerat, sjuka barn.
Men angusbörjare på grillen å bingolotto;)

Inget särskilt här heller. Kompisens familj är här så hon och frugan skall göra något med spareribs. Vi skall också gratinera lite några f d frysta humrar, har ju inte samma resurser som @Isan Lover . Sen blir det oxkött i någon form för mig och 16-åringen. Dottern jobbar natt på LSS här i kommunen och tjänar storkovan på ob mm så henne ser vi inte förrän nästa år. :)

Här blir det mest Thaimat, oxfilé i morgon. Då med hasselbackspotatis som jag alltid brukar göra idag. Men idag bryts traditionen och jag hinner dricka en xtra öl. Min systerson är här, och det var han som avgjorde kvällens meny. Och naturligtvis några tjuvfiskade kräftor:)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Tillbaka
Topp