Olycksförebyggande grupp efterlyser alkoholfritt Songkran

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Olycksförebyggande grupp efterlyser alkoholfritt Songkran

Nätverket för förebyggande av olycksfall kampanjar för en alkohol- och olycksfri Songkran.

Källa: The Nation (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Lara Crofts besynnerliga kommentar till det hela: Detta är inget aprilskämt.

Nu skulle dom ensamstående männen vara med och välja en livskamrat i nyktert tillstånd. :D :D :D :D

Kanske bättre att göra det utanför Songkran då om man åker till Thailand bara för att finna en livskamrat eller kanske till och med utanför Thailand närmare Sverige, är nog bättre om man letar livskamrat.

"Jonas " sa:
Kanske bättre att göra det utanför Songkran då om man åker till Thailand bara för att finna en livskamrat eller kanske till och med utanför Thailand närmare Sverige, är nog bättre om man letar livskamrat.
Du menar väl inte i Ryssland?

Kan la åka till Norge tjejerna där är ju förtjusta i Svenskar, killarna med för den delen, och vice versa.
Eller kanske hemma i Sverige förstår inte om man åker halva jorden för att finna en livskamrat men är det målet och ta hem till Sverige skulle jag nog rekomendera en Fillipinska mindre kulturkrock och språkproblem.
Men skall man flytta ner skulle jag inte välja Fillipinerna före Thailand.

Hör på dom skandinaver ombord som flyttat till Fillipinerna och har erfarenhet av både Thailand och Fillipinerna dom ångrar sig lite nu i efterhand att dom valde Fillipinerna före Thailand, systemet är så genomröttet där enligt dom så det får Thailand att framstå som ett hederligt land utan korruption i jämförelse.

"Jonas " sa:
Kan la åka till Norge tjejerna där är ju förtjusta i Svenskar, killarna med för den delen, och vice versa.
Eller kanske hemma i Sverige förstår inte om man åker halva jorden för att finna en livskamrat men är det målet och ta hem till Sverige skulle jag nog rekomendera en Fillipinska mindre kulturkrock och språkproblem.
Men skall man flytta ner skulle jag inte välja Fillipinerna före Thailand.

Problem är till för att övervinnas, det går om man bara vill. Frugan och jag kunde knappt prata ett ord med varandra i början trots att vi träffades i Sverige men nu fungerar det friktionsfritt. Men visst, dom flesta på filippinerna pratar engelska och det mesta är skyltat på engelska så det är lättare på så sätt. Filippinerna är dock ett av världens korrupta länder precis som Jonas skriver.

Men vill man uppleva Songkran får man allt hålla sig i Thailand. ;)

Sant och Songkran är nåt varje lekfull gubbe och kärring borde uppleva förjäkla kul helg tycker jag, nu har jag aldrig upplevt den runt turistorter och vet hur det är där men uppe bland risfälten är det kul.
Missar Songkran i år, tjejen tar bussen upp till Maha Sarakham inatt och stannar där uppe med familjen sen tar hon med sig sonen och kommer ner den 17:de så får vi kolla skola åt han när jag kommer hem.

Yess nu jäklar... köpte biljetten igår. Åker hem till Bkk på torsdag, ska bli skitkul.

Berra- förstår inte riktigt vad du menar med skyltat... De flesta vägskyltar i Thailand har engelsk text under den thailändska.

Har aldrig varit på filippinerna men min granne i Sverige säger att han vet folk som stortrivs där.

Polisen i Thailand är totalt genomkorrupt. Fråga bara min kompis ute på landet som drev karaoke... Han va helt galen på snutarna. Nu har han sålt och det ångrar han inte en minut.

Trevlig fortsättning på Helgen! กร่สเเหร

Polisen i Thailand är totalt genomkorrupt. Fråga bara min kompis ute på landet som drev karaoke... Han va helt galen på snutarna. Nu har han sålt och det ångrar han inte en minut.

Dom vill ha mutor dricka, gratis och låna VIP rummet gratis.
Hur många barägare och restaurang ägare belarar för att slippa problem?
När jag flyttade hit så fick jag ett varnings ord bli inte för bekant med en Po.... det kan komma surt efter. Så skriv inte att ja men den som jag känner kan jag lita på. Det finns dom som sagt det och fått problem efteråt. Alla är inte ski. men hur ska man kunna veta det så bättre att undvika dom.

Alla barägare jag pratat med betalar Polisen varje mån, finns inget att välja på om man vill fortsätta driva sin bar. Själv dejtade jag en kanonfin tjej ända tills jag fick reda på att hennes farsa va polis... Liten kul story, det finns en restaurang alldeles utanför vår village som ägs av en polis, smart skallen har satt upp en skylt som säger att ägaren är polis. Nu är den till salu, inga gäster.. ;D ;D
Thailändarna älskar inte dom bruna dom heller om en säger ;D

"bson " sa:
Alla barägare jag pratat med betalar Polisen varje mån, finns inget att välja på om man vill fortsätta driva sin bar. Själv dejtade jag en kanonfin tjej ända tills jag fick reda på att hennes farsa va polis... Liten kul story, det finns en restaurang alldeles utanför vår village som ägs av en polis, smart skallen har satt upp en skylt som säger att ägaren är polis. Nu är den till salu, inga gäster.. ;D ;D
bson jag hoppas att dom som läser det här tar åt sig lite informationen så slipper dom uppleva besvikelsen som kan bli. Vi har en här med men han raggar kunder på andra restauranger och barer till hanns egen bar.

"krister " sa:
Yess nu jäklar... köpte biljetten igår. Åker hem till Bkk på torsdag, ska bli skitkul.

Berra- förstår inte riktigt vad du menar med skyltat... De flesta vägskyltar i Thailand har engelsk text under den thailändska.

Har aldrig varit på filippinerna men min granne i Sverige säger att han vet folk som stortrivs där.

Trevlig fortsättning på Helgen! กร่สเเหร

Jag menar inte bara vägskyltar på Filippinerna, det gäller även skyltar i varuhus och dom flesta andra affärer. Det gör livet lättare naturligtvis, men hinder är ju till för att överbryggas. :)

Alkoholfritt Songkran och olycksfri Songkran? Det skrivs inte så mycket om det så det verkar inte vara aktuellt ämne för dom på den här tråden eller på någon annan tråd heller. Det här är inte Sverige.

"Farang53 " sa:
Alkoholfritt Songkran och olycksfri Songkran? Det skrivs inte så mycket om det så det verkar inte vara aktuellt ämne för dom på den här tråden eller på någon annan tråd heller. Det här är inte Sverige.

Jag nämnde detta för frugan och hon menar att det är omöjligt att Songkran skall bli alkohofri. Detta är nog för djupt rotat i den thailändska själen, det skall festas och släppas loss. Och varför inte egentligen?

Men det är naturligtvis oförsvarbart att så många människor får sätta livet till pga ratt- och styrstångsfyllerier. Och det är väl svårt för polisen att göra något, man har ju sett många bilder på genomblöta poliser fulla med puder. Deras nykterhet vill jag dock inte uttala mig om.

På vissa ställen har dom blivit striktare i Lomsak förra året var det fullt av kontroller whiskeyflaskorna togs i beslag från folket som satt på flaken och bötesblocken var framme, gick inte slänga upp några bath bara uten där skrevs ut böteslappar som dom fick åka och betala in.
Men dom hade rätt hårda poliskontroller där uppe par gngr i veckan dagtid för att kolla så skolungdomarna körde med hjälm och ibland nattetid occ då fick folk lämna urinprov med, oftast Lördagar om det vart nåt speciellt tex. Konsert på nattklubben på hotellet.

"bson " sa:

Kanonfin - varför backade du ur relationen bara för att hennes pappa är polis?

"Jonas " sa:
Hör på dom skandinaver ombord som flyttat till Fillipinerna och har erfarenhet av både Thailand och Fillipinerna dom ångrar sig lite nu i efterhand att dom valde Fillipinerna före Thailand, systemet är så genomröttet där enligt dom så det får Thailand att framstå som ett hederligt land utan korruption i jämförelse.

Jag brukade åka till Filippinerna men för drygt 20 år sedan blev det Thailand istället, nu ser jag fördelarna med Thailand. Filippinerna passar yngre personer som orkar med att skumpa fram i skrotfärdiga bussar på usla vägar och som står ut med den dåliga maten. Ex. på någon av öarna, Bohol, Leyte, Cebu, Davao - vettig mat får man bara på riktiga restauranger som ofta drivs av en utlänning. Tyvärr har Filippinerna gått bakåt i utveckling och p gr a klimatförändringarna blir det nog svårt för folket där i framtiden. Ska man ändå ta sig dit, kan jag rekommendera Puerta Gallera, båt från batangas, världens finaste dykvatten, tog certifikat där, open water och advance. Många svenskar när jag var där, drev dykshoppar, yngre personer...
Det Filippinerna ligger långt framme i idag är scam över nätet, förstår dem, deras ända chans att få in litet kulor. Synd om folket, ledningen i Manila är korrupt och har inte någon strategi för att lyfta folket ut ur fattigdom och elände.
Har funderat på ett återbesök för kvinnornas skull där, men struntar nog i det, det kanske vore som att gå över ån efter vatten..

Kanonfin - varför backade du ur relationen bara för att hennes pappa är polis

Hans Svensson tänkte du efter innan du skrev frågan? bson det behövs inget svar.....
Jag ser att Hans har besökt Thailand i 20 år´s tid och som synes inte lärt sig grunderna som dom flesta har gjort på tredje besöket om inte tidigare

Bson är säkert man att själv svara, han behöver ingen som håller honom i handen! Berättigad fråga eftersom han kallar tjejen "kanonfin"... :)
Du gillar inte mig, upp till dig, bryr mig inte, -vad jag vet om Thailand har du heller ingen kunskap om.
Använd ditt gödsel i dina rabatter istället, det luktar illa!! :thumbsdown:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp