Piren i hamnen ombyggd till promenad med matserveringar.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Den gamla fiskebåtspiren i hamnen har gjorts om till en populär promenad med matserveringar m.m, ser riktigt trevligt ut, kanske någon som är i Hua Hin kan rapportera lite om detta, själv kan jsg tänka mig att den har blivit ett lyft för området.

Saphan Pla – Walking Street on the Water
By
Hua Hin Today
September 3, 2018

Saphan Pla - Walking Street on the Water

Saphan Pla is Hua Hin’s main fishing pier. It has now been developed as a promenade
for a very pleasant evening stroll out to sea for a taste of market food, entertainment,
to enjoy cool breezes and over-the-ocean vistas of the coastline.

Saphan Pla - Walking Street on the Water - Hua Hin Today English Newspaper Info Reports Events News Social Life

Mvh isan lover

Hej

För egen del är det väl ca 6 år sedan jag var där sist så vi får väl se till vintern, kanske blir det Hua Hin en vecka.
Den första gången jag besökte Hua Hin var 1989 och då var det inte mycket till stad, sist jag var där kände jag inte igen mig alls och nu har stan väl växt ännu mer.

Då 1989 var det sand på golven i barerna och man hade levande apor och någon leopard i en bur inne i lokalen, det fanns inte heller särskilt många hotell att välja på, bara några guest house, några av pirerna gick det också att hyra rum på.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp