Hej
Själv hanterar jag väl inte detta med hundar och rabies så bra, visst ser vi till att egna hundar vaccineras, den vet vi ju att nästan alla byns hundar också vaccineras o.s.v, men själv har jag alltid lekt även med okända hundar när vi reser runt i Thailand och världen, på något sätt dras hundar och katter till mig, när vi hälsar på folk kommer även deras hundar kelar med mig, lägger sig hos mig, ibland t.o.m på mina fötter.
Så har det alltid varit sedan jag var barn, detta har gjort att jag har väldigt lätt för att få kontakt med hundar och andra djur, både på stränder, busstationer och gator runt om i landet, dom kommer till mig och jag kelar med dom, ibland busar vi lite och då brukar dom hänga i munnen på min arm så att jag kan lyfta dom ifrån marken.
Är vi på stranden ligger det ofta hundar just hos mig, bor vi på mindre hotell eller bungalow brukar någon hund alltid flytta dit och ligga utanför dörren, följa med på promenad o.s.v, varför det är så här lätt att få kontakt med djur vet jag inte, men många av mina vänner förvånas över detta inklusive fru och barn.
Men med tanke på rabies är det väl inte vare sig bra eller särskilt smart att det är så här, jag borde nog hålla mig undan djuren lite mer, men jag blir ju t.o.m kompis med vildsvin. 555
Mvh isan lover