Sängar

Vilken säng föredra ni.

• överviktig och mjuksäng

Röster: 2 15.4%
  • överviktig och hårdsäng

Röster: 1 7.7%
  • normalvikt och mjuksäng

• normavikt och hårdsäng

Röster: 6 46.2%
  • sover i vilket som

• Totala väljare
    13

Khuntan

Forumräv
Ställer en allmän fråga till alla vad föredrar ni för sängar och varför. Jag själv har alltid gillat hårda sängar blir inte så varma och man sjunker inte ner så man får kvävning känslor när man sover på magen. Men efter en lite längre resa upptäckte jag att min värk i benen och domningar i armar och händer försvann med en mjukare säng och även den obehagliga känslan av mjuk säng gick att överleva. Så i dag har vi varit runt och provat sängar och det verkar finnas en en del att välja på fast ingen större skillnad i de olika butikerna. Numera sover jag själv snarkar vist hela natten i kombination av sömnapné har väl ca 15 kilo över vikt så att unna sig en bra säng kommer jag att göra. Vad har ni andra för erfarenheter.

Ställer en allmän fråga till alla vad föredrar ni för sängar och varför. Jag själv har alltid gillat hårda sängar blir inte så varma och man sjunker inte ner så man får kvävning känslor när man sover på magen. Men efter en lite längre resa upptäckte jag att min värk i benen och domningar i armar och händer försvann med en mjukare säng och även den obehagliga känslan av mjuk säng gick att överleva. Så i dag har vi varit runt och provat sängar och det verkar finnas en en del att välja på fast ingen större skillnad i de olika butikerna. Numera sover jag själv snarkar vist hela natten i kombination av sömnapné har väl ca 15 kilo över vikt så att unna sig en bra säng kommer jag att göra. Vad har ni andra för erfarenheter.
Jag fick värk i kroppen av sängen och gick till Home Pro och köpte en tunnare bäddmadrass och la på efter det försvann värken.

Jag tror att en tryckavlastande, tunn madrass kan vara det bästa. En sådan hävdar många är rena miraklet. Tyvärr är de ofta väldigt dyra, så jag drar mig för att köpa en. (Dumsnålt kanske :-\ )

Jag tror att en tryckavlastande, tunn madrass kan vara det bästa. En sådan hävdar många är rena miraklet. Tyvärr är de ofta väldigt dyra, så jag drar mig för att köpa en. (Dumsnålt kanske :-\ )
2000 baht betalade jag för min och värd varenda baht.
Innan hade jag ont och sov dåligt idag inga problem.

Är inte en tempur madrass väldigt varm. Jag hade en sådan för 18 år sedan och kunde inte sova i den. När vi var och provade sängar i dag så skall vist dessa tempur madrasser vara av annat matrial som gör de mindre varma än vanliga madrasser. Jag är skeptisk och vill inte köpa en igen för att sedan kasta den efter någon månad.

Jag gillar inte hård säng, dock ska den inte vara överdrivet mjuk.
Hotel i Thailand har oftast en fallenhet för hårda madrasser så man sover halvkasst.

Jag gillar inte hård säng, dock ska den inte vara överdrivet mjuk.
Hotel i Thailand har oftast en fallenhet för hårda madrasser så man sover halvkasst.
Alltid det jag letar efter på tripadvisor, recensioner som säger sköna sängar, en hård säng förstör både natten och dagen efter. Snåla på sängen som man tillbringar typ en 3:e del av sitt liv i är korkat.

Sängar är ju väldigt individuellt. Jag fick ärva en helt ny Dux säng som är höj- och sänkbar. Otroligt skön. Till min fru köpte jag en dyr på IKEA. Bäddmadrassen var den dyraste. De kom upp på exakt samma höjd.

Angående snarkningarna, så hade jag liknande problem. Bantade bort stor del av övervikten och slutade med alkohol och få försvann snarkningarna och jag mår bättre.

För 8 är sedan när jag började övervintra (5-6 månader) i Thailand, efter att sovit på "stenhårda" sängar så har mina ryggbesvär halverats.

Hemma i stugan i Sverige har jag en Hästenssäng (hårdhet fast), men sover helst på tagelbäddmadrassen liggandes på golvet, då blir det som en Thai hård bädd.

Snarkar (men jag är lättväckt) går min Tirak, fast hon EJ är överviktig, nu efter 3 år, har hon investerat i en bettskena och jag sover hela natten, utan att bli väckt, även hon är mera utvilad nu.

Jag snarkar om jag sover på rygg, ej om jag ligger på sidan. Kan vara värt att testa för er som håller tiraken vaken.

Jag snarkar hur jag än ligger. Pin säger att det är högt i bland och då kan jag se på henne att hon inte har sovit så mycket. Trist för henne. Har sökt snarkutredning i sverige.

Sover på de flesta sängar.
Sover jag på tunn bäddmadrass på golvet i sidoläge, så brukar det kännas som blåmärken i höfttrakten.
Längesedan jag sov i en svensk säng av vettig kvalitet. Över 1 år sedan, skulle jag tro

Tillbaka
Topp