Sorg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

paginatus

Medlem
Sista veckan har jag använt google translate för att översätta thailändska, som allt mer verkat depressivt. I tisdags fick jag kontakt med personen ifråga, där det framkom att hon pga RA varit sjuk och inte kunnat arbeta sista halvåret. Pga arbetslösheten har hon lånat 130.000 bath till 20% ränta. Igår erbjöd jag mig att betala, men hennes ord var "Yes if I want to go firs person who I will thinking is u". När jag kom hem från arbetet var hennes Facebook konto avstängt och jag frågade idag en av hennes vänner varför och fick veta att hon tagit sitt liv via hängning. Hon lämnar två döttrar, 15 och 7 år till en engelsman som inte skickat några pengar på två år, trots att han hela tiden skriver på hennes hemsida att han saknar henne..............
Sänk henne en tanke. Hennes namn var Aom.

Att det finns människor som den där engelsmannen, usch.

Vilket tragiskt öde, man blir tårögd. :'(

R I P! :wai:

Sk*tstövlar!!

Finns det f**n över hela världen, men två år utan en skickad slant till sin s.k. älskling, sen också ha mage att säga att hon är "saknad", fy f**sen..
Vilket lågvatten till boyfriend, en rungande käftsmäll är vad han ska ha...

:( :( :( Jo-Be

Jo, jag har liknande exempel i forna bekantskapskretsen faktiskt...där man lämnat barn o mamman utan ersättning...flera faktiskt. Om det i detta fall är sanning..så är det ju djupt tragiskt och jag hoppas verkligen att någon kan ta hand om barnen.

Titta på gatorna i Pattaya...många tiggande kvinnor med "ljushylta" barn.

Fy..fa¤&##!

Frank

Hon bodde 5 år i england. Mannen var sjælv invandrare. Han ær kvar i england. Hon har varit arbetsløs mer æn ett år pga reumatrid artrit. Medicinen kostade 2000 bath i månaden. Kunde inte sova på nætterna pga smærtan från lederna. Kunde inte betala før vare sig medicin eller sjukhusvård. Pengarna lånades från vænner. 1000 bath mot 1200 bath tillbaka.
Depression ær en sjukdom. Spelmani ær också en sjukdom. Det sker 2000 sjælvmord i Sverige varje år (20.000 suicidførsøk). Mellan 3 - 4% av alla depressioner slutar i sjælvmord. Ca 200 sker på sjukhus straxs efter inlæggning. Antidepressiv medicin har ingen som helst effekt førsta 2 veckorna, utan økar risken før suicid pga minskad psykomotorisk hæmning och patienten får kraft att iverksætta suicidet. Medicin botar EJ, tar bara bort symtomen. Enda behandling som botar ær ECT. Utvidgat suicd ær nær man først dødar sina barn och sedan sig sjæv.
Vill du veta symtomen L følj lænken: http://en.wikipedia.org/wiki/Rheumatoid_arthritis
http://en.wikipedia.org/wiki/Major_depressive_disorder

Om du har tittat før djupt i flaskan? Det ær också en sjukdom, med klar økad risk før suicid........

Nær man drabbas av en alkoholpsykos ær sjukdomsinsikten det førsta som førsvinner ......... :) .
Dax att flytta æven denna tråd till "(Inaktuell länk har tagits bort)"? Betyder inte hammered Ki mao mak mak eller nå't sånt........

Nu ska jag gå och arbeta, så farvel og mange hilsninger.

Finns många hemska öden där ute. Tråkigt att höra om hennes. Hemskt

"legolas " sa:
Ni alla som skriver svar här på denna tråd kanske skulle tänka efter lite först!!! Ni hänger direkt helt ohörd en engelsman, där man inte vet ett skit om bakgrunden. Jag vet inte, men jag är lite väl misstänksam många gånger,,, och många gånger så har jag också rätt att vara det...

Engelsmannen påstår jag, gjorde sitt bästa med denna kvinna, men hon ville inte ha honom, och sparkade också ut honom, men inte förränn han hade betalat huset i Thailand.

Denne engelsman tog detta mycket hårt, ty han saknade sina döttrar oerhört mycket, och trots att han skickade pengar till denna kvinna, så fick han ändå inte träffa sina barn. Han tycker att livet är oerhört orättvist, och sanningen är alltid tudelad helt beroende på vem som säger den.

Om kvinnan tog sitt liv, och valde att lämna sina barn helt ensamma och utan försörjning, så applåderar då inte jag det beslutet, Skaffar man barn så tar man hand om dom, oavsett hur svårt livet ter sig. kanske att det låg ett "spelmissbruk" i bakgrunden?

Så nu har jag också spekulerat.... jag köper helt enkelt inte sådana här grymma sensationer som plötsligt dyker upp. Men om det är sant, så tycker jag också naturligtvis att det är synd.......om barnen i första hand. Vi vuxna är i många fall rena skitstövlar, stora egon faktiskt....

legolas

Som humoristen och den store filosofen Tage Danelsson sa : " utan tvivel är Du inte klok." En del här på tråden bekajas förvisso icke av onödigt tvivel....

VILKET TRAGISKT ÖDE. JAG LIDER MED HENES BARN, SKULLE GÄRNA VILJA HJÄLPA ENGELSMANNEN TILL SAMMA ÖDE. MEN JAG FÖRSTÅR INTE LEGOLAS INSTÄLLNING, VARFÖR SÅ MISTÄNKSAM? TRÅKIGT DET MÅSTE VARA ATT TÄNKA SÅ.

"BERTIL " sa:
VILKET TRAGISKT ÖDE. JAG LIDER MED HENES BARN, SKULLE GÄRNA VILJA HJÄLPA ENGELSMANNEN TILL SAMMA ÖDE. MEN JAG FÖRSTÅR INTE LEGOLAS INSTÄLLNING, VARFÖR SÅ MISTÄNKSAM? TRÅKIGT DET MÅSTE VARA ATT TÄNKA SÅ.

Nej, det är klart att man måste tro på varenda rasande gaphals man stöter på, man måste tro på den judiska världsimperialismen, böglobbyn, den manliga könsmaktsordningen, Islams strävande efter världsherravälde etc. För inte kan väl den som anklagar ha fel och inte måste väl han styrka sin talan? Han måste väl ha rätt, för varför skulle han annars föra sånt liv?

Men utan tvivel är man inte klok och Legolas är full av berättigt tvivel. Du däremot kan ju inte ens skriva och om det dunkelt sagda är det dunkelt skrivna, hur dunkelt tänkt är det inte då......
Ta en grogg till och gå och lägg Dig!

Hur kunde mitt inlägg resultera i alla dessa polariserade inlägg? Ni gör mig ännu mer ledsen.......
Ångrar att jag lade in det.......
Min grogg drack hunden upp.........
Därför åt jag upp den.........
Och fick betala dyrt...........
สู้ๆเพื่อฝัน เพื่ออนาคตของเรา..สุดที่รัก

Don't touch my drink.webp

Dog.webp

Money problem.webp

Nu är det dags att lägga ner...
Ämnet är oerhört tragiskt och vem som är "the bad guy" är oklart men, med tanke på de i sammanhanget inblandande, ber jag er alla visa dem respekt, Både offer och utsatta. Ämnet är för tragiskt för att göra sig lustig över.

Oavsett vems fel det är att livet går snett så är det defakto tragiskt när barn får lida, hoppas att kvinnan har en stooor familj, Thai är bra på att adoptera avlidna släktingars barn :D. All heder åt dem som orkar ta på sig den bördan , vad beträffar Engelsmannen så vet man inte hela historien och kan därmed inte döma honom överhuvudtaget ....

"legolas " sa:
Jag för min del undrar om historien överhuvudtaget är sann. Är väldigt osäker när man läser inläggen som skribenten gjort tidigare och senare... Får en känsla av.......

legolas

Lite grann kan jag nog hålla med Legolas, tycker nog historien haltar en del....

En del frågor som jag har, var den här flickan thailändsk medborgare?

Var inte engelsmannen själv invandrare? oavsett en ny nationalitet genom

ett brittiskt pass, så kan denne aldrig i mina ögon bli en engelsman,

så varför hänga en engelsman?

Har även jag de tankarna ,men svårt att döma detta som nys då det är ett luddigt underlag för att ta ställning ....

Paginatus

tråkigt att just Du hamnade i detta elände, jag ställde en fråga, thailändsk medborgare?

har ännu inte fått något svar, som thailändsk merborgare så är sjukvården fri på

Government hospital, likaså medicin, varför låna pengar till något som staten står för?

Paginatus

Först skriver Du i det första inlägget, har inte kunnat arbeta det senaste halvåret,

i nästa inlägg blir det, har inte kunnat arbeta det senaste året??

Efter ditt inlägg så kommer gaphalsarna springade och skriker, som till exempel;

BERTIL,

Eller varför inte denna; stora käftsmällen?:..............

Ska gärna hjälpa till så "han" hamnar i samma läge....

Och vidare så kommer moderatorn in "Berralund" som uttalar sig utan ha ett uns

av bevis eller sanning.

Vad skulle nästa inlägg från Paginatus bli? ska vi inte starta en insamling till dessa "stackars" barn?

Att analysera, innnan man svarar, kan ju alltid vara en fördel, om inte annat att själv slippa bli kultförklarad som den sista #¤"#¤(&(/))=

Och du är den som vet allt?? ???

Nog har jag väl rätt att uttrycka mina känslor även om jag är moderator? Jag är trots allt medlem på forumet precis som alla andra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp