Stor återuppgång av Kinesturister.

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

A

anonymous

Gäst
Verkar som det blivit en rejäl uppgång på turismen igen och då främst Kineser.

Förra säsongen var trafikläget hur skönt som helst inte så mycket Kinesbussar och var helt ok att ta sig runt i stan.

Men sett en rejäl ökning av antalet bussa nu sista veckorna, vet inte om det var på grund av flottans besök eller om det är en kraftig uppgång för så mycket turistbussar nere runt centrum har jag inte sett på par år och då är det fortsatt inte riktigt inne i den stora säsongstarten.

Men kan ju varit tillfälligt, får se om det håller i sig.

Är ju inget problem med Kineserna men dessa bussar skapar rejäla trafikstockningar ibland.

I våras flyttade man bussarna med besökare till Koh Larn till Bali Hai hamnen där speedbåtarna tog upp kineserna.
Det blev då lugnare på Beachroad.
I höstas startade man en större ombyggnad av hela Bali Hai området , och därför fick speedbåtarna och bussarna flytta tillbaka till Beachroad tillfälligt, men kommer att flyttas tillbaka till Bali Hai igen snart efter att alla båtarrangemang avslutats där.

I våras flyttade man bussarna med besökare till Koh Larn till Bali Hai hamnen där speedbåtarna tog upp kineserna.
Det blev då lugnare på Beachroad.
I höstas startade man en större ombyggnad av hela Bali Hai området , och därför fick speedbåtarna och bussarna flytta tillbaka till Beachroad tillfälligt, men kommer att flyttas tillbaka till Bali Hai igen snart efter att alla båtarrangemang avslutats där.
Har inte varit vid Bali Hai nu denna turen men foton jag sett på internet visar att dom håller på och bygger en park där nu sen jag var hemma sist?
Så frågan om dom får parkera sina bussar där?

Båtarna är bannlysta ifrån Bali Hai för alltid dom får inte lägga upp båtarna där igen enligt beslut, det var därför dom fraktades därifrån, men kanske är förändrat igen?

Dom har fått en uppläggningsplats tilldelad i Jomtien men många har valt att ankra upp i bukten istället.

Bussarna är dock tillbaks på beachroad och släpper av sina passagerare vid stranden och då runt Twin Palm och hardrock men det var dom tidigare med men jag såg en klar minskning av busstrafiken förra året gentemot tidigare och det berodde väl på förbudet av zero dollars tours.
Men nu verkar busstrafiken komma med full kraft igen men kan ju ha berott på flottans uppvisningar som kan ha dragit extra folk.
image.png.7169fc720627d39b9d3e7bab956d6c11.png

Senast redigerad av en moderator:
Svar till Jonas

Bussparkeringen är i underkanten på din bild nedanför berget, och speedbåtarna tar upp kineserna i nedre vänstra hörnet.
Vänta får du se, om du inte tror på mitt svar ovan.

Flottans uppvisning medförde inte fler bussar med kineser på Beachroad. Bussarna har varit där ett par månader nu pga ombyggnaden av Bali Hai området.

Det stämmer att speedbåtarna inte får läggas upp vid Bali Hai området. En del läggs upp i Jomtien, men många ligger kvar i vattnet dygnet runt numera.

Senast redigerad av en moderator:
Svar till Jonas

Bussparkeringen är i underkanten på din bild nedanför berget, och speedbåtarna tar upp kineserna i nedre vänstra hörnet.
Vänta får du se, om du inte tror på mitt svar ovan.

Flottans uppvisning medförde inte fler bussar med kineser på Beachroad. Bussarna har varit där ett par månader nu pga ombyggnaden av Bali Hai området.
Jo men det var inte bara på beachroad utan bussar överlag i Pattaya i trafik, inte parkerade har ökat en hel del.
Annars tror jag dig, skall se om jag orkar ta en sväng ner runt Bali Hai i veckan och kolla.

Tillbaka
Topp