Storm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
http://[länk]/wp-content/uploads/2015/02/3963-thumb.jpg

februari 19, 2015

Nong Khai och Nakhon Phanom drabbas av kraftiga stormar
En hagelstorm och stora mängder nederbörd drabbade den nordöstra provinsen Nong Khai tidigt på onsdagen och välte fler än 30 elstolpar, varav en föll över bostäder i distriktet Tha Bo och skadade en kvinna.
I distriktet Pho Tak skadades upp till 100 hus i den 30 minuter långa hagelstormen, som även orsakade skador på bilar och byggnader i distriktet Muang. I Muang drabbades man dessutom av strömavbrott. Lokala tjänstemän håller nu på att uppskatta skadornas omfattning.

Även provinsen Nakhon Phanom drabbades av oväder tidigare under veckan, och i distriktet Sri Songkhram kallade man stormen för den värsta på 50 år. Den drabbade hundratals hem under måndagen och under onsdagen hjälpte bland annat den lokala Röda Korset-föreningen till med att dela ut förnödenheter till drabbade invånare.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/national/Storms-wreak-havoc-in-Nong-Khai-30254372.html

Hörde att det haglat och varit oväder hos svärföräldrarna. Vi funderar på att åka till Nakhon Phanom nästa månad.

Inte roligt ;( Man får hoppas det inte händer mer, men med allt skit med ozonlagret så är väl det bara en del av början ;)

Vi var i Nakhon Phanom i somras, se min tråd under Isaan-forum tavlan. Det var rena skyfallet på natten dock inget hagel. Kan det vara närheten till bergen i Laos som orsakar all denna nederbörd?

Hoppas nu bara att det eländiga vädret inte sprider sig till vårt område i Nong Bua Lamphu provinsen.

Vi var i Nakhon Phanom i somras, se min tråd under Isaan-forum tavlan. Det var rena skyfallet på natten dock inget hagel. Kan det vara närheten till bergen i Laos som orsakar all denna nederbörd?

Hoppas nu bara att det eländiga vädret inte sprider sig till vårt område i Nong Bua Lamphu provinsen.
Det var där i veckan :(

vart bodde ni i Nakhon Phanom, fick för mig att det var där ni var. Jag hittade ett hotel som såg billigt och jysst ut som heter Fortune River View Hotel.

Det låg inte vid floden, kolla i min gamla tråd där finns någon bild också. Jag minns tyvärr inte vad det hette men rummet var ganska ok, frukosten kass dock.

Jag har dålig internetuppkoppling här ombord därför försöker jag undvika att öppna trådar som vet innehåller många bilder.

Det låg inte vid floden, kolla i min gamla tråd där finns någon bild också. Jag minns tyvärr inte vad det hette men rummet var ganska ok, frukosten kass dock.

Jag har dålig internetuppkoppling här ombord därför försöker jag undvika att öppna trådar som vet innehåller många bilder.
Ok, ska kolla där! Tack!

Har regnat av och till här i Buriram nu senaste 4 dagarna. Natten till idag (söndag) vakna jag av att det regna riktigt kraftigt. Blåst en hel del också.

Kanske samma oväder fast i mildare grad? :/

inte kommit en droppe på 3 mån så skulle gärna få komma lite regn i trädgården här

Jag hörde av gumman att det regnar i roi et idag, men då behöver inte svärföräldrarna gå och vattna tobaksplantorna

Såg på prognosen, de närmaste 10 dagarna skulle det, frånsett i morgon vara solsken och 32-35 grader i Nong Bua Lamphu. Skönt att resa om 11 dagar (om nu vädret håller i sig). ungefär samma väder i Bangkok och Bang Saen som vi ska till innan!

Det hette Siam Grand Hotel, du skrev också att det var hårda sängar ... tyvärr ganska vanligt på lite billigare hak på landet ...

Kul att se dina bilder därifrån igen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp