Jag har börjat tänka på min hälsa på gamla dagar men det kanske är för sent.
Dricker mullbärste 2 gånger om dagen och det verkar som om det sänkt mitt blodsockervärde, dricker och äter även 1 ung kokosnöt varje dag.
May promote heart health
Some research suggests that mulberry leaf extract may improve
heart health by reducing cholesterol and blood pressure levels, decreasing inflammation, and preventing atherosclerosis — a buildup of plaque in your arteries that can lead to heart disease.
Hej
Samma här, jag har väl aldrig brytt mig så mycket förut innan man kom upp i 50 års åldern, då började jag inse att större delen av livet redan var passerat och att hur lång den återstående delen blir kan man ju delvis påverka själv.
Då började jag göra hälsotester, kolla PSA värde o.s.v, men konstigt nog låg varenda värde väldigt bra till, det var lite överraskande för min del, visst har jag idrottat som ung och gillar att jobba med kroppen, att varenda värde var så bra kändes ju skönt, jag har gjort två hälsotester i Sverige och två i Thailand sen jag fyllde 50 år och är nu 63 år, ska göra en ny hälsotest i Thailand när jag kommer dit nästa gång.
Det enda läkarna i Thailand upptäckte vid röntgen var att hjärtat var något förstorat, det kunde enligt denne vara både negativt och positivt, så han frågade om jag var fysiskt aktiv vilket jag svarade att jag var via både idrott som ung och mycket kroppsarbete som vuxen, då är det helt naturligt att du har ett större hjärta än normalt sa han, hade du inte varit fysiskt aktiv kunde det ha varit ett problem att ha ett något förstorat hjärta sa han.
Sen har jag ju även gjort endoskopi här i Sverige där man kollade upp ändtarm, tjocktarm och tunntarm, jag hade tarmfickor på tjocktarmen men tarmväggarna såg fina och friska ut enligt läkaren, när han ändå var inne så tog han bort några polyper som han såg i tarmarna, dom var väldigt små så han misstänkte inget men skickade dom ändå på analys och svaret var positivt, dom var ofarliga.
Nu efter jul och nyår så blir det väl till att justera vikten litegrann, jag ska köra 5-2 metoden några månader, äta som vanligt 5 dagar i veckan och inte äta alls 2 dagar i veckan, har gjort det förut och då rasar dom extra kilo man har fått väldigt fort.
Försöker också äta lite nyttigare på äldre dar, men jag har ännu inte varit beredd att avstå öl, vin och annat gott, lite får man ju unna sig, men jag dricker mindre ju äldre jag blir.
Mvh isan lover