Sveriges digitala brevlåda i Thailand

• Trådstartare Trådstartare EV
  • Start datum Start datum

E

EV

Gäst
Jag använder Kivra till post från myndigheten och räkningar i Thailand .
Och det är gratis .

P1050980.JPG

Använder Min myndighetspost som brevlåda för bl.a deklarationsblankett, samt e- faktura med automatisk betalning. Har också avsagt mig brev försändelser för mina pensioner där så är möjligt.

I dag i Aftonbladet om falske E-mail från skatteverket .
Det är säkrare från Kivra , du registrera dig hos Kivra , dom kontaktar myndigheten for dig .
Jag for brev från sjukhus i Sverige räkningar , och skatteverket m.m
När det kommer brev , så får jag en mail från kirva : brev i kivra . och för att läsa brevet
brukar jag Bank ID

P1050982.JPG

Det finns ju många såna elektroniska e-brevlåds tjänster. Jag avvaktar ett tag till en blir standard för allt. Men ett bra alternativ för snabb och säker post. Idag har många banker ex.vis egna motsvarande och alla myndigheter inte samma ...

Bor man utomlands måste det ju vara värt att testa redan nu.

Då vet jag lite men det är ingenting för mig. Jag är misstänksam mot allt som inte känns säkert mot intrånģ. Min ekonomi är privat.

Jag valde bort Kivra och valde "Min myndighetspost". Kändes bättre.....för mig! Jag tror jag tänkte följande:
1. Viktigt veta när stat o kommun vill mig ngt.
Sedan sparas all min post där (Min myndighetspost). Från alla myndigheter.
Hög säkerhet - men kräver E-legitimation
2. Jag får alltid en "OBS du har fått myndighetspost" i min privata mail. Sedan går jag till Min Myndighetspost o loggar in.
3. Övrig kommunikation sköter jag via min privata mail (så varför skall jag då ha KIVRA?)

Info från Min myndighetspost:
Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Min myndighetspost är en brevlåda för dig som bara vill ha meddelanden från myndigheter och kommuner ‑ inte från privat sektor ‑ samlat i din digitala brevlåda. Även företag som vill ta emot post från myndigheter digitalt väljer den här brevlådan Min myndighetspost förvaltas och utvecklas av Skatteverket i samverkan med Arbetsförmedlingen, Bolagsverket, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Tillväxtverket och Transportstyrelsen.

Jag valde bort Kivra och valde "Min myndighetspost". Kändes bättre.....för mig! Jag tror jag tänkte följande:
1. Viktigt veta när stat o kommun vill mig ngt.
Sedan sparas all min post där (Min myndighetspost). Från alla myndigheter.
Hög säkerhet - men kräver E-legitimation
2. Jag får alltid en "OBS du har fått myndighetspost" i min privata mail. Sedan går jag till Min Myndighetspost o loggar in.
3. Övrig kommunikation sköter jag via min privata mail (så varför skall jag då ha KIVRA?)

Info från Min myndighetspost:
Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Min myndighetspost är en brevlåda för dig som bara vill ha meddelanden från myndigheter och kommuner ‑ inte från privat sektor ‑ samlat i din digitala brevlåda. Även företag som vill ta emot post från myndigheter digitalt väljer den här brevlådan Min myndighetspost förvaltas och utvecklas av Skatteverket i samverkan med Arbetsförmedlingen, Bolagsverket, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Tillväxtverket och Transportstyrelsen.
Som jag uppfattat det är den inte den enda ... namnet är ju väl valt men myndigheter skickar till fler ha jag hört, men inte kollat upp!

Tillbaka
Topp