Ta med surf med Telnor

A

Anonym

Gäst
Såg en reklam från Telnor att man kan ta med surf till Thailand och Malaysia. Stämmer det. Verkar ju vara bra? Är det lika mycket som man har i potten eller begränsning?

Gäller det även samtalskostnaden som är samma som hemma?

Dvs samma som nu gäller inom hela EU?

Såg en reklam från Telnor att man kan ta med surf till Thailand och Malaysia. Stämmer det. Verkar ju vara bra? Är det lika mycket som man har i potten eller begränsning?

Gäller det även samtalskostnaden som är samma som hemma?

Dvs samma som nu gäller inom hela EU?
Jag hade "kostnadskollen" hos Telenor vilket innebar en mindre uppkopplingsavgift och sedan gällde lokalsamtal i 20 minuter, eller om det var 60 min.
Ringde Sverige och tyckte kontantkortet dränerades väldigt fort, nåja jag kanske inte hade de 300 kr som jag trodde på kontantkortet. Gjorde en påfyllning och hade 400 kr på kortet, ett samtal på 27 minuter så bröts det och pengarna var slut. Helt plötsligt var det 15kr/min och kostnadskollen var borttagen enligt hemsidan. Har emailat kundtjänst, får se vad de säger. Hänt liknande tidigare, får bli mer Viber etc.

/ SatanG

Senast redigerad av en moderator:
Jag hade "kostnadskollen" hos Telenor vilket innebar en mindre uppkopplingsavgift och sedan gällde lokalsamtal i 20 minuter, eller om det var 60 min.
Ringde Sverige och tyckte kontantkortet dränerades väldigt fort, nåja jag kanske inte hade de 300 kr som jag trodde på kontantkortet. Gjorde en påfyllning och hade 400 kr på kortet, ett samtal på 27 minuter så bröts det och pengarna var slut. Helt plötsligt var det 15kr/min och kostnadskollen var borttagen enligt hemsidan. Har emailat kundtjänst, får se vad de säger. Hänt liknande tidigare, får bli mer Viber etc.

/ SatanG

Säga vad man vill om DTAC men de är duktiga på att tjäna pengar på bondfångarknep. Jag har vid flera tillfällen kontaktat dem med orimligheter och de är väldigt snabba med att betala tillbaks utan vidare. Men hur många har koll och klagar?

/ SatanG

Telenor satte in drygt 500 kr på kontantkortet. Hjälper inte särskilt mycket då deras taxa numera är 15 kr/min mellan Thailand och Sverige. Får öka kontakten på Viber/Line istället, verkar som de vill bli av med sina kunder.

Tänker ni använda den fria surfen i Thailand med Telenor, glöm inte registrera innan ni börjar annars går det ca 50kr/dagen vilket kan bli kostsamt om man stannar länge.

/ SatanG

Telenor satte in drygt 500 kr på kontantkortet. Hjälper inte särskilt mycket då deras taxa numera är 15 kr/min mellan Thailand och Sverige. Får öka kontakten på Viber/Line istället, verkar som de vill bli av med sina kunder.

Tänker ni använda den fria surfen i Thailand med Telenor, glöm inte registrera innan ni börjar annars går det ca 50kr/dagen vilket kan bli kostsamt om man stannar länge.

/ SatanG
Det blir nog trots allt billigare om frugan köper t ex ett kontantkort med AIS, det var ganska billigt åtminstone i fjol. Om inte billigare så i alla fall enklare.

Efter nyår säger dom att man skall vara tvungen att lämna fingeravtryck och ansiktsscanning för att få ha Thailändskt simkort till telefon.
Dom som redan har kort får gå och omregistrera dom.

Efter nyår säger dom att man skall vara tvungen att lämna fingeravtryck och ansiktsscanning för att få ha Thailändskt simkort till telefon.
Lär väl inte gälla thailändska medborgare men å andra sidan så har vi inget att dölja.

Lär väl inte gälla thailändska medborgare men å andra sidan så har vi inget att dölja.
Lär gälla Thailändska medborgare har inte pratats om någon turism här.
För att kunna ta folk som begår lagbrott på nätet, folk som skriver på sociala media.
Sen även terrorism och annan krimminalitet.
Men det som det handlat i huvudsak i tidningarna har vart för att komma åt dom som begår lagbrott i skrift på socialmedia.
Är ju redan nu krav på att registrera sitt simkort och har vart ett tag och gäller alla.

Lär gälla Thailändska medborgare har inte pratats om någon turism här.
För att kunna ta folk som begår lagbrott på nätet, folk som skriver på sociala media.
Sen även terrorism och annan krimminalitet.
Men det som det handlat i huvudsak i tidningarna har vart för att komma åt dom som begår lagbrott i skrift på socialmedia.
Är ju redan nu krav på att registrera sitt simkort och har vart ett tag och gäller alla.
OK, vi har som sagt inget att dölja så inget problem alls.

Och dessa lagbrott är då negativa skrifter mot staten och då det även är ett lagbrott nu att läsa på sidor där det skrivs negativt om styret så tänk på vad ni skriver så inte alla här blir brottslingar ;)

Är la bara ett förslag ännu?
Eller är det spikat 100% för låter som ett väldans jobb om alla som redan har kort ska göra detta.

Är la bara ett förslag ännu?
Eller är det spikat 100% för låter som ett väldans jobb om alla som redan har kort ska göra detta.
Får läsa artikeln.
Vad jag förstått det som är det infört eller skall införas snarast i dom sydligaste provinserna till att börja med och sen efter nyår i hela landet.

The junta's chief reform body has voted almost unanimously for a complicated set of stringent restrictions including mandatory fingerprint and face scanning even to buy time to use a mobile phone.

The National Reform Steering Assembly (NRSA) passed the 84-page set of proposed new rules for online conduct on Monday by a vote of 144-to-1.

If adopted by the National Council for Peace and Order (NCPO) and its appointed National Legislative Assembly (NLA), smartphone and internet users are in for some major changes.

The NRSA measures impose stringent restrictions on internet usage, intended in part to identify the posters of all content on services such as Facebook and YouTube.

The package of wide-ranging measures would place Thai censorship and online restrictions even closer to those of nations such as China and Iran, which try to tightly control citizens' access to information.

http://m.bangkokpost.com/tech/local-news/1281031/reform-body-votes-for-tight-social-media-censorship

Tillbaka
Topp