Teveinspelning i höst med Malou von Sivers i Phuket och Hua Hin

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Här kommer lite mer information om teveinspelningen.

Vi kommer att hålla till i Phuket respektive Hua Hin där studion byggs upp. Vi kommer inte att ha möjlighet att åka utanför dessa orter och filma.
Programmen kommer däremot inte att handla enbart om livet på dessa turistorter.
Vår ambition är att komma bortanför klyschorna och kunna berätta om det verkliga livet vid möten mellan svenskar och thailändare, vardagen, familjelivet, ekonomin, kärleken.

Därför söker vi nu människor som kan medverka och berätta sin historia och gärna slå hål på en del fördomar om Thailand.

Skicka ett mejl så tar vi kontakt med dig direkt eller svara på inlägget här på forumet.
hälsningar Tarja Ahlgren, redaktör TV4
mejl tarja.ahlgren@tv4.se

Hej Tarja!

Varför i hela friden kan ni inte filma utanför Puket o Hua Hin. Hur svårt är det att bära på en kamera? Är ni lata, eller vad?

Vore väl mycket intresantare att filma gubbarna (och en o annan gumma) där de bor.

Gör för en gångs skull bra, informativ TV.

Slösa inte bort Malou på skitTV.

"Teve-inspelning_med_Malou " sa:
Därför söker vi nu människor som kan medverka och berätta sin historia och gärna slå hål på en del fördomar om Thailand.

Om detta verkligen är er ambition så tror ja det finns många här som kan hjälpa till.

Hoppas slippa se stereotypa bilder från feta falanger (västerländska män) i Patong. Kanske ni satt upp studion i just Patong? Det vore lika smart som att göra ett program om Tyskland utgående från Repherbahn....

"ragnela " sa:
Hej Tarja!

Varför i hela friden kan ni inte filma utanför Puket o Hua Hin. Hur svårt är det att bära på en kamera? Är ni lata, eller vad?

Vore väl mycket intresantare att filma gubbarna (och en o annan gumma) där de bor.

Du är min idol!

"ragnela " sa:
Hej Tarja!

Hej Ragnela!
Tack för din vänliga fråga.
För att förtydliga: programmen sänds live från studion i Phuket respektive Hua Hin, inspelning på annan plats är därmed inte möjlig.
vänliga hälsningar
Tarja Ahlgren redaktör TV4

Det är fullt förståeligt att många av oss blir misstänksamma när någon kommer dragandes med en kamera och "ska berätta sanningen" eller liknande.
Kommer ni ihåg Kalle Anka som ska filma en hackspett som sänds på jularna?
Jag känner mig som hackspetten som blir utsatt för en massa trick och TV 4 borde nog se till att inte bli i hopblandade med Kalle Anka.

De flesta av oss har nog aldrig varit på en bar i Thailand och har det skett så har det varit i början på "thailandskarriären". Vi lever våra liv så långt från turister som möjligt.
Vi är innerligt trötta på att bli betraktade som snuskiga gubbar och pr*stituerade thailändskor. Dåliga inslag är minst lika förnedrande för våra tjejer som för oss män.
Vi söker seriösa inslag som rätt kan återge en bild, inte inslag med tjejer ålandes på en stång medan snuskisarna sitt bredvid och dreglar.

Jag ser det som fullständigt meningslöst att göra fler program från turistorterna.
Om ni inte kan filma ute i bushen så är det bättre att avstå.
Så gör ni minst skada mot oss och våra kvinnor.

"Sir One " sa:
Det är fullt förståeligt att många av oss blir misstänksamma när någon kommer dragandes med en kamera och "ska berätta sanningen" eller liknande.
Kommer ni ihåg Kalle Anka som ska filma en hackspett som sänds på jularna?
Jag känner mig som hackspetten som blir utsatt för en massa trick och TV 4 borde nog se till att inte bli i hopblandade med Kalle Anka.

De flesta av oss har nog aldrig varit på en bar i Thailand och har det skett så har det varit i början på "thailandskarriären". Vi lever våra liv så långt från turister som möjligt.
Vi är innerligt trötta på att bli betraktade som snuskiga gubbar och pr*stituerade thailändskor. Dåliga inslag är minst lika förnedrande för våra tjejer som för oss män.
Vi söker seriösa inslag som rätt kan återge en bild, inte inslag med tjejer ålandes på en stång medan snuskisarna sitt bredvid och dreglar.
Det låter som du ber för din sjuka mor? :'(

Där fick Sir One en karma av mig. Det precis så det är. Jag kan inte för mitt liv begripa att TV prompt måste hålla till i ett turistghetto. Har ni en liten gnutta av seriositet så låter ni duktiga Malou hålla till i en studio i någon mera avlägsen provins. Men det är väl tyvärr så att en programserie därirån drar för få tittare. Folk vill väl se program från sitt kommande "turistparadis".

Det är ett faktum att många av oss som är gifta eller sambo med en thailädsk kvinna har träffat henne utanför barlivet. Jag t ex träffade min hustru i Helsingborg.

Det låter ju som ett fagert löfte att TV4 vill skildra livet bortanför klyschorna, men jag är övertygad om att detta inte kommer att ske om progammen sänds från nämnda orter. Beklagligt och synd!

PS Det finns beväma och trevliga hotell även i de avlägsa delarna av Thailand så peronalen behöver inte lida någon nöd. DS

"Berralund " sa:
Där fick Sir One en karma av mig. Det precis så det är. Jag kan inte för mitt liv begripa att TV prompt måste hålla till i ett turistghetto. Har ni en liten gnutta av seriositet så låter ni duktiga Malou hålla till i en studio i någon mera avlägsen provins. Men det är väl tyvärr så att en programserie därirån drar för få tittare. Folk vill väl se program från sitt kommande "turistparadis".

Det är ett faktum att många av oss som är gifta eller sambo med en thailädsk kvinna har träffat henne utanför barlivet. Jag t ex träffade min hustru i Helsingborg.

Det låter ju som ett fagert löfte att TV4 vill skildra livet bortanför klyschorna, men jag är övertygad om att detta inte kommer att ske om progammen sänds från nämnda orter. Beklagligt och synd!

PS Det finns beväma och trevliga hotell även i de avlägsa delarna av Thailand så peronalen behöver inte lida någon nöd. DS
Dom vill väl inte skildra var man träffat sin hustru utan kanske varför äldre gubbar gifter sig med kvinnor från de fattiga norra delarna av Thailand och som i många fall kan vara lika gamla som deras barnbarn. :'(

"Ubon " sa:
Grattis

Du ligger etta i klubben med noll i fantasi..........

Jag har gott om fantasi och jag trivs på ödsliga platser MEN nu snackar vi om att bo året runt i en risby!!

Om man ser till aktivitet på diverse forum så känns det som om extremt aktiva bor i småbyar (men jag kan ha fel?)!

"ragnela " sa:
Hej Tarja!

Ja och de skall bo på Phuket eller Hua Hin, hur svårt kan de vara att förstå?
Kan upplysa om att där jag har mitt hus på Phuket så ser man inga turister, men om man bara yrat runt i Patong och tror att det är Phuket så har man kanske inte så mycket att komma med :)

"Berralund " sa:

Hur svårt kan det vara att förstå att Phuket är ett "turistghetto" pga att folk gillar platsen, hade folk föredragit en risby så hade ju denne varit turistghetto!!

Så om nu svensken har intresse av tex Phuket så är man väl inte så korkad att man gör en serie om en plats som svensken inte gillar och med andra ord inte kommer att följa (serien)!

Har ex antal tusen svenskar varit på semester på tex Phuket så kommer de att spana in serien för att se om de känner igen platser och/eller få lite nostalgitrippar!!

Men är väl därför ni inte jobbar som Producenter ;)

"BaBoo " sa:
Hur svårt kan det vara att förstå att Phuket är ett "turistghetto" pga att folk gillar platsen, hade folk föredragit en risby så hade ju denne varit turistghetto!!

Så om nu svensken har intresse av tex Phuket så är man väl inte så korkad att man gör en serie om en plats som svensken inte gillar och med andra ord inte kommer att följa (serien)!

Har ex antal tusen svenskar varit på semester på tex Phuket så kommer de att spana in serien för att se om de känner igen platser och/eller få lite nostalgitrippar!!

Men är väl därför ni inte jobbar som Producenter ;)

Nu är det ju så att hur kan svensken veta om han/hon gillar livet i en risby om man inte har sett någon skildring därifrån? Naturligtvis är svensken, förutom diverse förlustelser, intresserad av sol och bad. Men då har vi problemet att det redan har gjorts X antal serier på det ämnet. Och där vet vi ju hur svensken framställs, med barflickor etc etc. Hur svårt kan det vara att förstå det? ;)

"Berralund " sa:
Nu är det ju så att hur kan svensken veta om han/hon gillar livet i en risby om man inte har sett någon skildring därifrån? Naturligtvis är svensken, förutom diverse förlustelser, intresserad av sol och bad. Men då har vi problemet att det redan har gjorts X antal serier på det ämnet. Och där vet vi ju hur svensken framställs, med barflickor etc etc. Hur svårt kan det vara att förstå det? ;)
Flickorna som jobbar på turistoterna kommer oftast från risbyar i norr och finner en äldre falanggubbe att gifta sig med och de bosätter sig i flickans hemby för där är billigt att leva och nära till mamma.Då kommer ju även folket från risbyarna med i programmet och då borde ju alla vara glada. ;D

"Kentbra " sa:
Eller man kanske skulle ta kameran och åka runt i Thailand och hälsa på alla Chai mai medlemmar och göra ett eget program.
Men det är klart, vem fasen skulle vilja se det. En lång tråkig dokumentär om lite Svenskar som har det bra Thailand säljer väl inte lika bra som feta gubbar med småflickor.
Som vanligt handlar allt om pengar.
Tur för oss fattiga att man får 4,5 Bath för varje Krona.

Där fick jag ett uppslag. En av mina döttrar är dokumentärfilmare och journalist.

"ledarn " sa:
Då är det följande scenario:

Lego och Malou på tandemcykeln och din dotter bakom i cykelkärra med kamera på axeln och filmar...

Intervjuer och klippning sker vid poolen på Siam River i Chayiaphum.

Sicken fröjd för ögat bland risfälten :eek: :eek:
Jasså Legolas har en cykelkärra?
Denna outgrundlige man, han är ständigt ute och cyklar men han är aldrig ute och cyklar, förutom då han far vilse på småvägarna bland risfälten.
Om vi skulle rösta fram en kandidat att ställa framför TV-kameran så ligger Lego bra till att få min röst. Han har en moral som vi andra, fast tydligare, och kan torgföra sina synpunkter på ett bra sätt. Han är, som jag fattar det väldigt noggrann och omdömesgill. Spetsa gärna inspelningen med Glimten66 så får vi garanterat en trevlig och rolig stund i TV-soffan. Jag är säker på att TV 4 inte hade ångrat ett sådant upplägg.
Om inte just DU har nämnts här så innebär det inte att jag inte gillar dig. Jag tror att Lego och Glimten66 skulle utgöra en bra kombination utvisandes oss sådan vi är.
Vi får heller inte glömma de kvinnor som finns debatterandes här, de ska absolut finnas med i ett program. Vi är ju inte enbart ett gäng snygga killar, vi har ju en del smarta människor i våra led, kvinnorna.

Håller med ! det skulle bli en riktig höjdare. ;D Tyvärr lär väl inte fyran ställa upp på upplägget, eftersom då skulle inte malou få en syl i vädret. Vilket iofs skulle vara ganska skönt. ;)

"Sir One " sa:
Jasså Legolas har en cykelkärra?
Denna outgrundlige man, han är ständigt ute och cyklar men han är aldrig ute och cyklar, förutom då han far vilse på småvägarna bland risfälten.
Om vi skulle rösta fram en kandidat att ställa framför TV-kameran så ligger Lego bra till att få min röst. Han har en moral som vi andra, fast tydligare, och kan torgföra sina synpunkter på ett bra sätt. Han är, som jag fattar det väldigt noggrann och omdömesgill. Spetsa gärna inspelningen med Glimten66 så får vi garanterat en trevlig och rolig stund i TV-soffan. Jag är säker på att TV 4 inte hade ångrat ett sådant upplägg.
Om inte just DU har nämnts här så innebär det inte att jag inte gillar dig. Jag tror att Lego och Glimten66 skulle utgöra en bra kombination utvisandes oss sådan vi är.
Vi får heller inte glömma de kvinnor som finns debatterandes här, de ska absolut finnas med i ett program. Vi är ju inte enbart ett gäng snygga killar, vi har ju en del smarta människor i våra led, kvinnorna.

Ja då måste det även bjudas på GT eller annan Dryck annars e ja inte me ;)
o det va väl inte för att damerna va så kloka som vi valde dom vi första annblick
;)

7343e091-1cf3-c51f[1].jpg

ImageUploadedByTapatalk1341212215.152935[1].jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp