Turbulent värre...

• Trådstartare Trådstartare Anonymius
  • Start datum Start datum

Turbulens för modell flygare blev det en gång när vi jagade i närheten av en modellflygklubb.Tydligen sände våra jaktradio på samma frekvens som deras radio.Lite kul var det att sända och se flygplanen okontrollerat flaxa omkring.Elakt!Jag veto_O

:)Det måste ha varit ett antal år sen , idag kör vi på andra frekvenser , dessutom på sk"hoppande" frekvenser ,, i stort sett omöjligt att störa ut dessa ,, Jag har under de tre åren i Thailand aldrig haft en störning med de sändare jag använder ...Och i Sverige kör man med samma sedan några år ,, helt "bulletproof" system ..

:)Det måste ha varit ett antal år sen , idag kör vi på andra frekvenser , dessutom på sk"hoppande" frekvenser ,, i stort sett omöjligt att störa ut dessa ,, Jag har under de tre åren i Thailand aldrig haft en störning med de sändare jag använder ...Och i Sverige kör man med samma sedan några år ,, helt "bulletproof" system ..
Säkert 25 år sedan.Tror att vi använde 27 MHz på den tiden.

Stämmer bra det , var ju 27 mhz som vi använde som jaktradio,, har en kvar , den är den bästa jag har , polarn som jag jagar med har en han med ,, då får vi vara ifred ,, för mycket skitsnackpå radion ,, massor med vilt som snackas bort ..;)

Stämmer bra det , var ju 27 mhz som vi använde som jaktradio,, har en kvar , den är den bästa jag har , polarn som jag jagar med har en han med ,, då får vi vara ifred ,, för mycket skitsnackpå radion ,, massor med vilt som snackas bort ..;)
Bra jaktradio för den starke mannen.Radion kallade vi för tegelstenen när dom nya apparaterna kom.Instämmer att det pratas för mycket på jaktradion.Jag brukar stänga av och glömma av att sätta på igen,Har missat en del grillad korv p.g.a det.Men det är det värt.

Bra jaktradio för den starke mannen.Radion kallade vi för tegelstenen när dom nya apparaterna kom.Instämmer att det pratas för mycket på jaktradion.Jag brukar stänga av och glömma av att sätta på igen,Har missat en del grillad korv p.g.a det.Men det är det värt.
Problemt är när det jagas Lokatt eller Varg , då måste man var uppdaterad vad som skjuts och vad det skjuts på ,, iofs så är en skjuten varg extra bättre än en för litet 5555555555555555555:):) Alltid retar det någon ....
Ingen vargdebatt nu bara , orkar inte med okunniga kramare :rolleyes:

Problemt är när det jagas Lokatt eller Varg , då måste man var uppdaterad vad som skjuts och vad det skjuts på ,, iofs så är en skjuten varg extra bättre än en för litet 5555555555555555555:):) Alltid retar det någon ....
Ingen vargdebatt nu bara , orkar inte med okunniga kramare :rolleyes:
"Kramarna"verkar har lyckats med sin lobbyism när det gäller rovdjur.Undrar om det är dom som skall minska rovdjursstammarna när den går överstyr?När maten tar slut i skogen kommer rovdjuren söka föda närmare samhället.Då blir det annat ljud i skällan!

Kanadagäss är en plåga för bönderna här på Västkusten. Kan inte ni modellflygsintresserade jägare kombinera era intressen och erbjuda publiken lite intressanta luftstrider? :rolleyes:

Det där är väl en inplanterad, invasiv art som ingen direkt skulle sakna? :xmas_smiley:

Kanadagäss är en plåga för bönderna här på Västkusten. Kan inte ni modellflygsintresserade jägare kombinera era intressen och erbjuda publiken lite intressanta luftstrider? :rolleyes:

Det där är väl en inplanterad, invasiv art som ingen direkt skulle sakna? :xmas_smiley:
Phonta får rigga hagelbössan på flyget!:thumbsup:

Jo ,precis som andra arter son invaderat på sista åren i Europa , Den Kinesiska Skarven hamnade märkligt nog inte på listan över invasiva arter , men fältharen som funnits här sedan min barndom finns nu på den listan över arter somskall bort ,, märkligt .Det verkar som om dessa "kunniga" är en hoper tokiga Vänsterveganer utan kunskap ,,, Skarven förstör massor , både våra öar som de häckar på samt vårt fiskbestånd genom att käka upp alla yngel från gädda och aborre ..Sorry Off Topic :(

Tillbaka
Topp