"Gazton " sa:Vadå för skatt??? Vad yrar du om? Var det inte en avgift??
Skatt på TV stämmer så tillvida att man måste betala moms om man köper en TV-apparat. Annars är det en avgift som jag inte har något större motstånd mot att betala.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Rong " sa:Du har fel Ubon det är en TV agift och ingen skatt, sedan är det upp till dig om du vill betala avgiften, någon skattesmitare kan ingen bli som inte betalar TV avgiften.
Om inte annat så finns ju Googel men då kan det ju även bli fel"krister " sa:Ja, här på CM så finns det ett otroligt kunnande;D ;D
Men å andra sidan om du vill få tillgång till kanaler som passar en falang så får du väl minst betala en 1200 bht per månad då får du sport film nyhetskanaler."Farang53 " sa:Kycklingen du undrade på en annan tråd om det var gratis att se TV i andra länder. Här i Thailand betalar man inte licens för innehav av TV. Thailand har fria TV kanaler nu har regeringen delat ut 690 THB till hushållen för att dom ska kunna köpa en digitalbox för marksändningen ska övergå till digitalt. Kanalerna 3,5,7,9 och NBT. Har man paraboltallrik och flera parabolhuvuden så finns det hur mycket som helst där uppe i rymden. som är gratis. Så jag betalar inte TV licens.
Cuba håller på att falla och jag ger mig tusan på att den statskontrollerade publik servicen med avgift bara finns bara finns i Norge och Sverige. Cuba har som sagt tappat stinget. Jag tror Fidel tittar på FOX news."Rong " sa:Jag anser med TV, om det finns reklam med i sändningarna skall den vara gratis för tittarna.
Om regeringen använder den för att styra folket skall det inte kosta något heller, exempelvis Cuba och Nord Korea har gratis TV utan reklam.
När Castro var mer aktiv och ledaren såg han varje dag på CNN det var hans favoritkanal. Idag är Castro svag och står med ena foten i graven och nu är det Raul som styr och ställer men han är ingen ungdom mer, utan när de två personerna har lämnat in lär kommunismen falla på Cuba."derPanzerHerring " sa:Cuba håller på att falla och jag ger mig tusan på att den statskontrollerade publik servicen med avgift bara finns bara finns i Norge och Sverige. Cuba har som sagt tappat stinget. Jag tror Fidel tittar på FOX news.