TV-licens

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Gazton " sa:
Vadå för skatt??? Vad yrar du om? Var det inte en avgift??

Skatt på TV stämmer så tillvida att man måste betala moms om man köper en TV-apparat. Annars är det en avgift som jag inte har något större motstånd mot att betala.

"Gazton " sa:
Vadå för skatt??? Vad yrar du om? Var det inte en avgift??

Skärp dig, vad Du nu skriver är inget annat än trackasserier mot en medlem, in fakto så var det Du som skrev detta:

SV: TV-licens
« Svar #2 skrivet: Igår kl. 13:57 »

Citera

En TV-avgift (ibland TV-licens) är en obligatorisk skatt på innehav av lagstadgade TV-mottagare.

Du som vet, om jag inte skriver enligt din kunskap om tv-skatt så lär jag väl bli varnad

Du har fel Ubon det är en TV agift och ingen skatt, sedan är det upp till dig om du vill betala avgiften, någon skattesmitare kan ingen bli som inte betalar TV avgiften.

"Rong " sa:
Du har fel Ubon det är en TV agift och ingen skatt, sedan är det upp till dig om du vill betala avgiften, någon skattesmitare kan ingen bli som inte betalar TV avgiften.

Rong, läs tillbaka i tråden, Nej Rong, Ubon har inte fel, jag har och hävdar att som den eminente Moderatorn Gazton säger, tv-skatt, jag hävdar med bestämdhet att det finns ingen tv-skatt, detta är en avgift för innehav av mottagare, dvs. man betalar för en licens.

"Farang53 " sa:
Kycklingen du undrade på en annan tråd om det var gratis att se TV i andra länder. Här i Thailand betalar man inte licens för innehav av TV. Thailand har fria TV kanaler nu har regeringen delat ut 690 THB till hushållen för att dom ska kunna köpa en digitalbox för marksändningen ska övergå till digitalt. Kanalerna 3,5,7,9 och NBT. Har man paraboltallrik och flera parabolhuvuden så finns det hur mycket som helst där uppe i rymden. som är gratis. Så jag betalar inte TV licens.
Men å andra sidan om du vill få tillgång till kanaler som passar en falang så får du väl minst betala en 1200 bht per månad då får du sport film nyhetskanaler.

"Rong " sa:
Jag anser med TV, om det finns reklam med i sändningarna skall den vara gratis för tittarna.
Om regeringen använder den för att styra folket skall det inte kosta något heller, exempelvis Cuba och Nord Korea har gratis TV utan reklam.
Cuba håller på att falla och jag ger mig tusan på att den statskontrollerade publik servicen med avgift bara finns bara finns i Norge och Sverige. Cuba har som sagt tappat stinget. Jag tror Fidel tittar på FOX news.

"derPanzerHerring " sa:
Cuba håller på att falla och jag ger mig tusan på att den statskontrollerade publik servicen med avgift bara finns bara finns i Norge och Sverige. Cuba har som sagt tappat stinget. Jag tror Fidel tittar på FOX news.
När Castro var mer aktiv och ledaren såg han varje dag på CNN det var hans favoritkanal. Idag är Castro svag och står med ena foten i graven och nu är det Raul som styr och ställer men han är ingen ungdom mer, utan när de två personerna har lämnat in lär kommunismen falla på Cuba.

CNN har blivit en vänsterliberal kanal och jag tror Fidel om han hör och ser tittar på FOX.

Har man tid att söka satelliter och att man vet om det är C eller Ku band och vilken breddgrad dom ligger på. Man rensar mottagaren och lägger in egna uppgifter med Biss cod då har man program för faranger. Det är enkelt att hitta satelliter med det här instrumentet. Jag använder den här (SF-904) när jag söker nya satelliter.

SF 904.JPG

Man kan säkert hitta andra kanaler, men man behöver lite teknik kunnande.

Därför kör jag men en gammal modell Nokia 500bht, lättas så.

Är för gammal att uppgradera mitt järn kontor med mera teknik.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp