Undrar hur fattigt och korrupt detta land är

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Det är en av anledningarna till att jag inte tror på värdet av dödsstraff
Problemet med dessa sk martyrdödade är att de inte är martyrer utan istället fotsoldater i maktgalna politikers händer. Maktgalna politiker som använder dem i sina egna syften.
Dessa fotsoldater kommer att döda igen och kommer fortsatt försöka döda fler medan de nonchalerar risken för sin egen död, de är ju utlovade himlen och bättre dagar om de dör. De är indoktrinerade, programmerade sedan barnsben och det är inte möjligt programmera om dem, för det låter sig inte göras på en vuxen hjärna.
Alternativen man har att välja på, om man inte vill att andra oskyldiga skall dö på grund av sin egen handfallenhet, är livstids inlåsning tills de dör av ålder, eller dödsstraff.
I båda fallen är döden resultatet. Skall man lägga pengar och tid på ett livstidsstraff i ett fängelse, alltså en utdragen hämnd, eller skall man avsluta lidandet snarast i mildaste form och på det sättet minimera lidandet på effektivast möjliga sätt? Eller skall man tillåta personen få döda andra personer för att man själv inte har mage aktivt fatta beslut för att rädda andra.
Lobotomera finns ju som alternativ, självklart. Men det blir också en form av inlåsning där personen kanske inte själv kan värdera sin situation. Det är ett snaskigt alternativ som inte jag ställer mig bakom.
Självklart finns också det långsiktiga alternativet att bearbeta de ledare som står bakom denna programmering. Men, fotosoldaterna måste fortfarande åtgärdas.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp