B
BaBoo
Gäst
Är det någon här som är intresserad av utdelningsaktier ?
I så fall vilka gillar/ogillar ni och varför?
I så fall vilka gillar/ogillar ni och varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"andrejsdenruskige " sa:Själv gjorde jag en vinst på drygt 100% på mina aktier för ett antal år sedan.
Sålde allt och köpt mig en redig amerikansk klenod (som jag dess värre sålt).
Hade jag sålt några dagar senare så hade jag knappt fått mig en leksaksbil för pengarna. Ren och skär tur att den bilen jag ville ha blev till salu.
Sedan dess är jag nöjd med sparränta och bostad som framtida investering.
"BaBoo " sa:Var förmodligen inga utdeliningsaktier du hade utan snarare förhoppninsaktier
Tråkiga med utdelningsaktier är just att de sällan rusar i höjden på kort tid men samtidigt så rasar de sällan heller, däremot så får man utdelning år efter år
Första målet kan va att få en dagslön i utdelning per år och sedan en vecka, månad och helst till slut få en årslön i utdelning varje år
En extra vecka betald semester varje år e ju inte helt fel![]()
"BaBoo " sa:På min lista så är Banco Santander bäst med över 10% i utdelning, Google noll.
Apple, Lundbergs har låga , Fortum höga osv..
Men plockar man ihop en 8-10 aktier så kan man lätt hamna på 5-6% i genomsnitt, har man ett Investeringssparkonto så slipper man även skatt på på utdelning, försäljning osv.. men finns inga avdrag heller om man säljer med förlust
För övrigt är Investeringssparkonto ett nytt påfund från Alliansen som jag tycker de marknasfört för dåligt då ingen vet att det finns![]()
"andrejsdenruskige " sa:Det låter ju väldigt intressant.
Kanske dags att börja läsa på