Vad har ni för fortskaffningsmedel?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vad har ni för fortskaffningsmedel, kära CM:are? Bortsett från fötterna vill säga. Bil, MC, moped eller cykel?

Själva har vi var sin cykel samt en "Hisingscontainer", alltså en Volvo V70. Den är ljusblå metallic av modellår 2006 och har bara gått 5000 mil. Så den är nästan som ny och går som en klocka.

I Thailand lånar vi svärfars Chevrolet Colorado som han köpte i fjol.

Berralund

Jag har en trädgårds traktor som får jobba som sjutton både vinter och sommar. Frugan har en V40 själv lyckades jag äntligen få tag i en S60R som jag skrämt upp lite ;)
Sen när vi båda har gått i pension så säljer vi väl båda och håller till godo med en bil.
Rolf

V70 ocean race -02 som sjunger på sista versen.
Förstår inte hur motorjournalister kan höja volvo stolarna till skyarna.
En tråkig bil som dock uppfyller syftet med att frakta ryggslutet från a till b.

I Thailand kör jag Fino i hoods'en och åker tuk-tuk eller så kör grannen dit man pekar.

:wai:
Chaimai:are

Har en motorsai Honda Click 06:a(fruns)och en Isuzu D-max extended cab 07:a att nyttjas, när det behövs.

Sen har samtliga i familjen två benstumpar som räcker hela vägen ner till marken, när inget av de två ovanstående finns tillgängliga.

Måste även säga att thai förövrigt är jävligt lata, de väntar hellre på att något av de två ovanstående fortskaffningsmedlen finns tillhands, än att utnyttjar sina egna benkrafter att ta sig en kort sträcka från A - B...

Så där har du ytterligare en sak, Legolas, varför thai aldrig håller tiden...

Jo-Be :D

"Jo-Be " sa:
:wai:
Chaimai:are

Har en motorsai Honda Click 06:a(fruns)och en Isuzu D-max extended cab 07:a att nyttjas, när det behövs.

Sen har samtliga i familjen två benstumpar som räcker hela vägen ner till marken, när inget av de två ovanstående finns tillgängliga.

Måste även säga att thai förövrigt är jävligt lata, de väntar hellre på att något av de två ovanstående fortskaffningsmedlen finns tillhands, än att utnyttjar sina egna benkrafter att ta sig en kort sträcka från A - B...

Så där har du ytterligare en sak, Legolas, varför thai aldrig håller tiden...

Jo-Be :D

Det där med att gå har aldrig varit thailändarnas starka sida.
Nåja, placerar man svamp och bär ute i skogen så kan dom gå flera mil utan att klaga. I det fallet hade jag gått, alternativt tagit bilen till butiken och köpt mig det jag skulle ha.

Hej ja o frun har här i svedala en volvo V50 -05 o en sportster special
i Thailand har vi en fino -09 o en Lifan -10 o så våra stumpar förstås ;)

glimten66 :wai:

"legolas " sa:
Joppan med ditt brinnande intresse, ursäkta nu... men du har väl hundsläde också????
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gnägget!

Tog inte åt mig, en fatta ironin i det hela ;D :D ;D

Inte nog med det så blir man gång efter annan utskälld konstant, oavsett om det gäller hund eller kär-ing.. ;) :D ;) Jo-Be

Kawasaki ZX9R -98 grön såklart (snabbast), en riktig pärla för sin ålder trots 5000mil + en liten pocketbike och minichopper.

Längesen jag ägde bil, inget jag behöver, den sista stod mest och rostade bort dock en härlig Volvo 245'a -92 med endast 48000 mil på mätaren men han fick en enkel biljet till skroten.

Försökte skicka bilder men gick inte.

Åretruntbil: BMW 320 -06
Sommarbil: BMW 850 -91

Cykel, jo men jag minns inte när jag använde den senast..
Har även en reservbil, Saab 900, -94

En opel kadett från 80talet.. Tänkte köpa nyare bil så småningom.. Men reskassan och barnen går före :)

Har en cykel med märket Crescent som nyligen fått sig en omfattande renovering ..... nya lager i tramphuset , fram- och bakdrev , kedja , samt nya pedaler.
Och sedan har jag en Volvo 740 -91 som jag inte kör så mycket med , men känns ändå bra att ha och kunna sticka iväg med när som helst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp