Våg av bränder...

Matt82

Forumveteran
Tycker att det brinner konstant i Sverige. Bara idag i Göteborg och Borås brinner/brann det väl totalt 13 bilar, 6 containrar och en fristående byggnad... Har varit konstant bränder till och från i många år nu känns det som...

Frågade tjejen om det är vanligt med sånt i Thailand men hon sa att det är inte så många som vågar ge sig ut och sätta eld på bilar och byggnader. Är det lugnare utomlands (i icke krigsdrabbade länder givetvis) än i Sverige när det gäller just den här typen av attentat?

Min subjektiva uppfattning är att Sverige håller på bli ledande när det gäller dessa aktivteter. Protester mot ett dåligt samhället. Alltså. Ungdomar som tycker de ej fått tillräckligt hjälp att bli något. Protesterar.
Lagstiftningen hänger inte med (du kan spotta, kasta sten på poliser) preventivt.
För få bevakningskameror.

Samhället utvecklas. Skurkar också. Idag kan vi inte ha brevlådor snart utan elektronisk post är säkrare.

Protester mot ett dåligt samhälle är en sak. Sen tycker jag personligen att våra ungdomar är väldigt bortskämda då vi i dagens Sverige inte kan säga ifrån på skarpen till barn/ungdomar utan att riskera både polis och sociala. Lärare kan inte säga ifrån utan att riskera anmälningar/misshandel. Polisen får stå och titta på medan ungdomar krossar rutorna på polisbilen... Nåde den vuxna person som greppar tag i en ungdom eller ett barn idag som slår sönder saker, den som vågar sig till något så fruktansvärt som att hålla fast eller höja rösten sitter i skiten...

Trodde aldrig att jag skulle säga det men "det var bättre förr". Jag trodde i alla fall inte att jag skulle säga det innan jag var i alla fall 60+...

Sverige idag är ett patetiskt land på många sätt. Förr drog ju vi gärna Norge vitsar, nu för tiden drar hela världen Sverige vitsar. Alla utom Svenskarna själva ser vilket sjukt land Sverige blivit.

Tillbaka
Topp