Wifi på mcdonalds

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Hade dom bara haft passnummret hade man kunnat skriva in vilket nummer som helst nu kanske man då också måste bekräfta det via ett mail eller ett sms?
För flygplatsen som nämdes ha samma system skickar ju inte ut någon reklam, jag har iallafall ingen fått.
IT lagarna har skärps rejält sista månaderna och nu är det också olagligt att läsa på sidor som kritiserar styret eller det diskuteras negativt om styret.
Hade jag drivit en verksamhet och erbjudit fritt internet så hade jag krävt att alla som använde det registrera sig annars blir jag som ägare ju den skyldige om ett brott begås?

ID-nummer eller Passnummer och Nationalitet kan ju inte vara så svårt att verifiera elektroniskt.

Så länge det inte finns krav på identifiering så blir det svårt att komma åt någon.

Vi har fri tillgång till Internet i kafét utan annat än lösenord som står på väggen, allt annat blir man bara grinig på.

Risken att de skulle kunna sätta dit mig eller frun för någon annans surfning ser jag som mycket liten.

Vi har fri tillgång till Internet i kafét utan annat än lösenord som står på väggen, allt annat blir man bara grinig på.

Detta lyfter jag på hatten för! Så här skall det vara!! Precis som hemma!

Bor, ja nu kan man nästan säga bodde, på Mercure i Pattaya. Du måste logga in via en webbsida, för det mesta funkade det automatiskt då man kom tillbaka, men inte alltid. Telefonen var nog uppkopplad till routern, men ingen internetåtkomst. Jädrar vad man kan bli förbannad på sånt tjafs!:mad:

Detta lyfter jag på hatten för! Så här skall det vara!! Precis som hemma!

Bor, ja nu kan man nästan säga bodde, på Mercure i Pattaya. Du måste logga in via en webbsida, för det mesta funkade det automatiskt då man kom tillbaka, men inte alltid. Telefonen var nog uppkopplad till routern, men ingen internetåtkomst. Jädrar vad man kan bli förbannad på sånt tjafs!:mad:

Så blir det när teknikerna får bestämma! Min favoritfråga från en IT-tekniker är: "Bortsett från att det inte fungerar, hur är det?"

Tillbaka
Topp