Women gold panners are rare winners in Covid-hit economy

Snips

Medlem
"That's 100 baht," she said, pointing to grains after little more than 15 minutes work with her gold panning partner, Boonsom Aeamprasert.
With global gold prices near an all-time high, the women are a rare bright spot for an economy hard hit by the collapse of tourism amid coronavirus travel restrictions.
"The gold panning business is doing well, especially during Covid-19," said Ms Sunisa, a 37-year-old mother of two. "Panning gold is our main staple. We sell gold today, we are able to buy food to feed the family."

Hej

Intressant, detta var ju tydligen i Södra Thailand, men jag har sett att dom vaska guld längs Mekongfloden också i Isaan, det verkar vara en del som försörjer dig på detta.

Jag och pojken har funderat på att prova bara för skojs skull, men jag hsr inte sett var dom säljer vaskpannor, men jag vet att det finns att köpa på internet, det finns ju även folk som vaskar i Sverige ovh det inte så långt ifrån oss.

Mvh isan lover

Hej

Intressant, detta var ju tydligen i Södra Thailand, men jag har sett att dom vaska guld längs Mekongfloden också i Isaan, det verkar vara en del som försörjer dig på detta.

Jag och pojken har funderat på att prova bara för skojs skull, men jag hsr inte sett var dom säljer vaskpannor, men jag vet att det finns att köpa på internet, det finns ju även folk som vaskar i Sverige ovh det inte så långt ifrån oss.

Mvh isan lover
Jag vet var!!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp