kolla här alla klimatskeptiker

 
Det borde finnas väldigt mycket åkermark i norr som ligger i träda och som kunde återställas till dom våtmarker dom var innan dom dikades ut.
 
Hej

Det finns nog myndigheter som har koll på var det skulle vara lämpligt, man borde ju satsa på dom platser där det är mest angeläget och ger bäst utdelning miljömässigt.

Mvh isan lover
Våtmarker i allmänhet ger ett svalare klimat, då naturen kan "svettas". Rent allmänt borde man, i den mån det skall återställas, göras där det skulle rätta till tidigare misstag. Det är ju inte av en slump som boendeområden utefter vattendrag drabbas av översvämningar. Dikar man ut efter dessa vattendrag så drabbas man naturligtvis när vårfloden kommer.

Rhen är ju ett skräckexempel, genom torrläggning av markerna utefter floden och "uträtningar" så har man skapat rena "vattenrutschkanan".
 
Det får bli en kompromiss.
Mist tre personer i bilar på helgen.
Ensamförare blir förbjudet.

Borde passa även i Sverige.
Sicket skitsnack, inskränkningar för att en klimatgalen EU minister i ett land som släpper ut mångubbelt mer skit än Sverige fått klimatnoja. Sverige har uppfyllt sina klimatmål många ggr, om i jämförelse med Tyskland samt andra länder, Vi behöver fasen inte lyssna på en EU minister som sedan åker Taxi till jobbet,Sverige ur EU , det är lösningen
 
Det borde finnas väldigt mycket åkermark i norr som ligger i träda och som kunde återställas till dom våtmarker dom var innan dom dikades ut.
Finns betydligt mer i Mellansverige.
Åkte buss och tåg mellan Stockholm och Göteborg för två år sedan och det var väldigt mycket som höll på att växa igen.
Särskilt väster om Örebro .

I norr är terrängen bergigare och mindre åkermark.
 
Våtmarker i allmänhet ger ett svalare klimat, då naturen kan "svettas". Rent allmänt borde man, i den mån det skall återställas, göras där det skulle rätta till tidigare misstag. Det är ju inte av en slump som boendeområden utefter vattendrag drabbas av översvämningar. Dikar man ut efter dessa vattendrag så drabbas man naturligtvis när vårfloden kommer.

Rhen är ju ett skräckexempel, genom torrläggning av markerna utefter floden och "uträtningar" så har man skapat rena "vattenrutschkanan".

Nu väntar vi bara på att Nederländerna ska återställa naturen. Dubai blir nästa
 
Hej

Miljön i topp inför valet – men bara i Sverige​

Publicerades: 48 minuter sedan
TT Nyhetsbyrån

Allt fler väntas rösta i årets EU-val – men av helt olika skäl. Sverige är enda land där klimatfrågorna ligger i topp, visar en färsk mätning från EU-parlamentet.


Mvh isan lover
 
Finns betydligt mer i Mellansverige.
Åkte buss och tåg mellan Stockholm och Göteborg för två år sedan och det var väldigt mycket som höll på att växa igen.
Särskilt väster om Örebro .

I norr är terrängen bergigare och mindre åkermark.
I Arvidsjaurs kommun slutar dom klart flesta byars namn med "träsk" och det är väl av nån anledning kan jag tänka.
 
I Arvidsjaurs kommun slutar dom klart flesta byars namn med "träsk" och det är väl av nån anledning kan jag tänka.
Det avskriver jag direkt, då ordet träsk används flitigt för sjöar i norra Sverige och Finland.
Även stora djupa sjöar kallas träsk.
Torneträsk, Burträsk mfl

Träsk har här varit normalordet för 'sjö'. Både de nutida ortnamnen och de historiska beläggen pekar åt samma håll. Utflyttarna från Mellansverige till Finland och övre Norrland tog ordet med sig och använde det om sjöarna i sina nya hemtrakter, oberoende av om sjöarna var djupa eller grunda, stora eller små.
 
Det avskriver jag direkt, då ordet träsk används flitigt för sjöar i norra Sverige och Finland.
Även stora djupa sjöar kallas träsk.
Torneträsk, Burträsk mfl

Träsk har här varit normalordet för 'sjö'. Både de nutida ortnamnen och de historiska beläggen pekar åt samma håll. Utflyttarna från Mellansverige till Finland och övre Norrland tog ordet med sig och använde det om sjöarna i sina nya hemtrakter, oberoende av om sjöarna var djupa eller grunda, stora eller små.
Menade att det inte är berg i alla fall. I min hemby dikade man ut en sjö för att få åkermark för mer än hundra år sen men för runt 40 år sen dämde man upp igen med lyckat resultat.
 
Menade att det inte är berg i alla fall. I min hemby dikade man ut en sjö för att få åkermark för mer än hundra år sen men för runt 40 år sen dämde man upp igen med lyckat resultat.
Ja men det har inte med förekomsten av ordet Träsk att göra.

Du kan kolla hur många Gäddträsk det finns i våra nordliga län och se storleken på träsken.

Det återställs våtmarker och rensas bäckar hela tiden i Sverige med stöd från länsstyrelse och kommuner.

I min del av Västerbotten kallas många områden som dikats ut för jordbruket något som slutar på -myr.
Ansmyra, Stormyra mm.
Men landhöjningen har också bidragit.
 
 
 
Tillbaka
Topp