Rent dricksvatten.

 

Mr.Jo

Forumveteran
Vi har både kommunalt vatten och vatten från egen brunn som vi använder mest.
Vi har diskuterat hemma om att rena själv brunnsvattnet för att använda som dricksvatten.
Idag köper vi dricksvattnet och jag har inga problem med det men Noi är lite orolig att de fuskar med rening.
Vet ju att för att rena något, måste jag ju veta vad är det jag vill få bort, eller var är det som finns för föroreningar i vattnet helt enkelt.
Därför undrar jag om någon av er har tagit vattenprov och sänt till analys?
Berätta gärna on era erfarenheter om detta.
:wai:
 
Vi har både kommunalt vatten och vatten från egen brunn som vi använder mest.
Vi har diskuterat hemma om att rena själv brunnsvattnet för att använda som dricksvatten.
Idag köper vi dricksvattnet och jag har inga problem med det men Noi är lite orolig att de fuskar med rening.
Vet ju att för att rena något, måste jag ju veta vad är det jag vill få bort, eller var är det som finns för föroreningar i vattnet helt enkelt.
Därför undrar jag om någon av er har tagit vattenprov och sänt till analys?
Berätta gärna on era erfarenheter om detta.
:wai:
@mackes har ju berättat innan att han drack regnvatten dom samlade ihop ett bra tag, han blev bara sämre och sämre men visste inte vad det berodde på, vattnet visade bra värden när dom gjorde analyser.
Men sen fann dom att (tror det var) tungmetaller i vattnet som dom inte såg på analyserna som gjorde honom så dålig.
 
@mackes har ju berättat innan att han drack regnvatten dom samlade ihop ett bra tag, han blev bara sämre och sämre men visste inte vad det berodde på, vattnet visade bra värden när dom gjorde analyser.
Men sen fann dom att (tror det var) tungmetaller i vattnet som dom inte såg på analyserna som gjorde honom så dålig.
Precis som jag tänkte också.
Det måste vara allomfattande analyser i så fall.
 
@mackes har ju berättat innan att han drack regnvatten dom samlade ihop ett bra tag, han blev bara sämre och sämre men visste inte vad det berodde på, vattnet visade bra värden när dom gjorde analyser.
Men sen fann dom att (tror det var) tungmetaller i vattnet som dom inte såg på analyserna som gjorde honom så dålig.
Och vattenreningen han hade installerat tog inte dessa.
Som jag fatta på det han skrev vart han väldigt dålig ett tag och det tog en stund innan dom fick fram att det var vattnet.
Var det ju många på annat forum som varnade honom och sa att det antagligen var vattnet men jag minns att han lyssnade inte på det örat föränns han själv fick fram provsvar.
 
Vi har både kommunalt vatten och vatten från egen brunn som vi använder mest.
Vi har diskuterat hemma om att rena själv brunnsvattnet för att använda som dricksvatten.
Idag köper vi dricksvattnet och jag har inga problem med det men Noi är lite orolig att de fuskar med rening.
Vet ju att för att rena något, måste jag ju veta vad är det jag vill få bort, eller var är det som finns för föroreningar i vattnet helt enkelt.
Därför undrar jag om någon av er har tagit vattenprov och sänt till analys?
Berätta gärna on era erfarenheter om detta.
:wai:
Fusk förekommer nog å särskilt i lokala vattenfabriker, vi köper vatten av paiwater och har varit där å kollat det såg rent å fint ut men har ingen aning om hur bönderna sprutar sina marker i närheten, troligtvis skiter dom fullständigt i vattenproduktionen, vår borrkälla använder vi bara till dusch och då klorerar jag vattnet lite i en tank,
 
 
 
Tillbaka
Topp