Testament

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

BaBoo

Gäst
Var ju en från min firma som hoppade ut ur helikoptern och dog för lite sedan så då tog jag tag i att skriva ett testament och även andra uppgifter som tex vilka banker jag har, lösenord, livförsäkringar osv..

Valde att göra det via https://vitaarkivet.fonus.se/

Skall nog ta deras tjänst som kostar 1500:- så fixar de rubbet när man trillar av pinnen.

Jag har 2 söner med min fru och en son sedan tidigare så ordnade med hur jag vill att fördelningar skall bli mellan dem alla.

Det vi äger i Thailand kan jag inte göra så mycket åt men har ändå skrivit ned hur jag vill att min äldsta grabb skall kunna ta del i det man har där nere.

Så hur har ni gjort och varför (alla tips mottages) :) ?
 
Har man särkullsbarn eller speciella önskemål ska man ju skriva testamente.

Varken jag eller min fru har särkullsbarn. Däremot är det ju bra att skriva ner vart man har sina tillgodohavanden och lösenord etc. (dock så ändrar man ju lösenord nu och då - så fort man är avliden spärras ju även nästan allt till bouppteckningen är klar).

Jag var gift sedan tidigare och hon avled, så hennes släkt gör ju även anspråk på den del jag lämnar efter mig, så där finns väl lite tankearbete hur jag sa se till att mina barn och deras mamma har det bra, den andra släkten har det redan bra!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp