Ubon bygger en farm....

 
och Post Nord förnekar sig inte....

och här har vi en VD (Annemarie Gardshol) med en lön i runda slängar en miljon i månaden, 12 305 900 kronor per år 2022, vilket motsvarar 30 brevbärare-löner, klart torde det vara, att får man en löneökning med cirka 20% per år dom senaste åren, så dräneras intäkterna, så återigen så diskuteras det att höja portopriset, samt att tömning av avgående post, gula brevlådor, minskas med 50%, varannan dag tömning, och man har även fantiserat om att slopa postutdelning i glesbygd, samtidigt som man skriker efter ett statligt stöd, tänker tillbaka på den gamla goda tiden, när man läste postens reklam, ett brev betyder så mycket.....
 
är det något fel på Ubon? följsam och lättlurad?

frugan har tjatat några år om ett annat hus, så i fredags så var jag på visning av ett hus 5 km bort från min bostad, renoveringsobjekt till en viss del, lite hög kostnad på driften, även med bergvärme, en pump som monterades 2009, best före datum passerat när 15 år gått, men kan hålla längre, annars en extra kostnad på c:a 120.000, sjönära med en viss sjöglimt, vilket gör att taxeringsvärdet steg till skyarna, 5 gånger högre än kompisens hus i samma område utan att vara sjönära,, nåväl, vi får se vad som händer, jag kommer att lägga ett bud senast Tisdag, med begäran om svar senast Fredag, blir det så, så blir det så, annars så har jag (frugan har) ett annat hus på gång 5 mil bort.....
 
nog tycker jag att detta verkar märkligt, men säger polisen att det är självmord så är det väl så....eller?

Thailändsk hushållerska ärvde 29 miljoner av sin avlidne arbetsgivare

En dödssjuk fransk miljonär gav sitt thailändska hembiträde ett svindlande arv på motsvarande 29 miljoner svenska kronor innan hon tog sitt eget liv.


dödssjuk, är det hon själv som flyttar på kameran? tryck på MSN nedan för video

 
är det något fel på Ubon? följsam och lättlurad?

frugan har tjatat några år om ett annat hus, så i fredags så var jag på visning av ett hus 5 km bort från min bostad, renoveringsobjekt till en viss del, lite hög kostnad på driften, även med bergvärme, en pump som monterades 2009, best före datum passerat när 15 år gått, men kan hålla längre, annars en extra kostnad på c:a 120.000, sjönära med en viss sjöglimt, vilket gör att taxeringsvärdet steg till skyarna, 5 gånger högre än kompisens hus i samma område utan att vara sjönära,, nåväl, vi får se vad som händer, jag kommer att lägga ett bud senast Tisdag, med begäran om svar senast Fredag, blir det så, så blir det så, annars så har jag (frugan har) ett annat hus på gång 5 mil bort.....
här blev det tvära kast, kompisen håller på att sälja sitt hus, sattes ut på marknaden i Januari, i April kom det en intressent, och allt verkade bra, dom tog dit en besiktningsman på huset, (10.000:- tänkta köparen betalar) vidare så tog dom in offert på vatten/luftpump 140.000:-, allt var klart, bara att bestämma dag för kontrakt-skrivning och vilken dag som blir tillträdesdag, en liten tid med tystnad från köparen, jag la mitt bud på måndag/tisdag, ett sjönära hus, på Onsdag så meddelar kompisen att hans köpare har hoppat av, och där står hans mäklare och han som 2 fågelholkar och fattar ingenting, allt var ju klart, på torsdag så får jag ett meddelande från min mäklare, som undrar om jag kan tänka mig att höja mitt bud, till detta så tackar jag nej, jag sa när jag lade mitt bud, att jag lägger bara ett bud, ett dödsbo, och tydligen så finns det skulder på huset som barnen vill lösa, vilket dom inte behöver, efterlevande ärver inte skulder, och i så fall blir det ett konkursbo, och med detta så kan jag inte se annat än att mitt bud är avvisat, vilket mäklaren bekräftade på fredagen, vi talas vid kompisen och jag på telefon torsdag kväll, och vi kommer överens om (med en rabatt) att jag köper min kompis hus, 2 timmar på telefon så har jag köpt ett hus osett, inte riktigt så, han har bott där i 7 år så en del känner jag till, och nu är huset besiktat, och inga större fel på huset enligt protokollet, och överenskommet är att han har kvar hela sitt bohag i huset, så slipper han magasinera, han kan hämta sitt när som helst, eller efter att han hittat ett nytt hus, han söker ett hus med större garage/verkstad, helst ett som ligger närmare arbetsplatsen, och fördelen blir att jag slipper flytta bohag till nya huset, samt att jag slipper flytta på ett gäng mopeder som står hemma hos kompisen, behåller parvillan som jag skänkt till min fru, som ett förråd med 3 garageplatser i källaren, och nya bostaden har garage i källaren plus ett fristående större garage, så det kan slumpa sig med lite hjälp från ovan...från sommartorpet 5 km till parvillan, och från parvillan 5 km. till nya huset=cykelavstånd.....känner mig just nu tacksam.
1715569569686.png

1715569615320.png
 
Senast ändrad:
är detta för bra för att vara sant?

Billigaste avgångarna på sökt datum​

MellanlandningFlygbolagTotalpris
direkt
Thai Airways
10.316 krVisa i listan
Mellanlandning
Air China
4.996 krVisa i listan
Kan säkert stämma.
Nu i Juni fanns det t&r för 5400kr med Lufthansa när jag bokade min resa, passade inte den dagen för mig men fick för 6800kr med LH 31 Maj.
Förra resan med China Airways 7200kr.
Beror ju på månad, att Thaiairways sen oftast är mycket dyrare är ju inget nytt.
Vissa bolag är billigare än andra vissa månader.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M
 
Tillbaka
Topp