Familjetråden Ubon

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Ann64 " sa:
Tack för en underbar "familjetråd".

Du är du och legolas är legolas, ni får plats på forumet båda två.
Jag personligen tycker om era "dagböcker", ingen är bättre än den andre. Dom är olika, men det är vi som läser också.
Så Ubon, snälla skriv och berätta om dina upplevelser.

Ubon

Ta nu och skriv ner din reseskildring. Vvi andra som finns här på forumet vill gärna veta hur du haft det, och vad som hänt osv.
Karma skickas så du kommer tillbaka snart

MrPutte
 
Moms på resor, 6%, annat 12% 25%

Efter att tagit en fördjupad diskusition med svenska skattemyndigheter, så säger dom själva att mitt skatteupplägg är helt i linje med lagstiftningen.
Att få tillbaka momsen på resor och transporter, även privata resor, dock ej i Thailand,
men ändock, jag startar nu en enskild firma, registrerad i Sverige, företaget är ett utvecklingsföretag, inom energi och utveckling, vilket jag sysslat med i flertal år utan att registrera, alla resor eller att köpa varor i Sverige och transportera till Thailand blir i detta att kunna lyfta momsen en gång per år, underskottet i företaget rullar vidare år från år, bara man deklarerar och sköter sina papper, äsh,varför ska jag berätta detta?

Var och en får hitta sin väg.

Ha det gott

Ubon
 
Legolas, vad exakt är det som Du inte förstår?

Jag kan inte veta vilket upplägg andra har, AB, enskild firma, kommanditbolag, eller kanske ett Ltd, där skriver jag, var och en får söka sin egen väg.

Tycker nog att jag har varit ganska tydlig när det gäller upplägget och därmed också påtalat att momsen och insatserna kan efter tid återfås, jag skrev, äsh, ok, om jag ska skriva allt om detta så kan jag lika väl skriva en bok om upplägget.

Tror nog Legolas skämtar med mig, visst kan Du väl detta?

ha det gott

Ubon
 
Att flytta från trygga Sverige? och bosätta sig i ett annat land är ett stort steg,
att skriva ut sig från Sverige, funderar lite på hur ni andra gjort för att behålla
en fastighet i Sverige, själv kommer jag att behålla en fastighet.

Ubon
 
Stockholm-Motala, trafikinformation

292114_3798834542321_1444759015_n.jpg
 
"Ubon " sa:
Att flytta från trygga Sverige? och bosätta sig i ett annat land är ett stort steg,
att skriva ut sig från Sverige, funderar lite på hur ni andra gjort för att behålla
en fastighet i Sverige, själv kommer jag att behålla en fastighet.

Ubon

Har mitt hus till salu, avslutar allting i sverige och kommer att ansöka om sink.
:p :p :p
 
kjell.t


Önskar dig all lycka till, samt att Du får vad Du tänkt dig i prislappen.


Min fråga var väl egentligen, hur behålla en fastighet efter att emigrerat,
flyttat från Sverige.

Jag själv har planer på att lämna trygga? Sverige, finns innan en hel del att
avveckla i snygg ordning, redan nu försöker jag att kolla priser på några
lådor i container till min nästa hemort, Thailand/Vietnam

Ha det gott

Ubon
 
"Ubon " sa:
kjell.t


Önskar dig all lycka till, samt att Du får vad Du tänkt dig i prislappen.


Min fråga var väl egentligen, hur behålla en fastighet efter att emigrerat,
flyttat från Sverige.

Jag själv har planer på att lämna trygga? Sverige, finns innan en hel del att
avveckla i snygg ordning, redan nu försöker jag att kolla priser på några
lådor i container till min nästa hemort, Thailand/Vietnam

Ha det gott

Ubon

:wai: :wai: :wai:
Bara att inte sälja för din del, du får skatta som vanligt även när du flyttar. Ingen hindrar dig från att ha fastighet i sverige, skilnaden är att du inte kan få sink.
Var du är skrive spelar ingen roll för ägandet
 
Ibland så kommer man till skott, denna var inte lätt att se, nattaktiv, insekter står på matsedeln, har även fått denna på film när den tar en insekt modell större.

Pavilliong 179.jpg
 
Hittade "Skalle-Per" traskande som vilsen på en väg, där dom brännde risfält.
Imorgon så blir det en tur med biken, sätta ut denna vid en insjö som jag vet om,
tror nog Per trivs bättre i frihet.

Ödla 12 010.jpg
 
Varför detta så många gånger?

I slutet på April flyger jag tillbaka till utlänningslandet Sverige, jag bokar ett hotellrum via Agoda booking, det finns flera alternativ, standard, superior, lyx,
jag bestämmer mig för superior, betyder något högre, och jag ser även på bilden av rummet, ok, inga problem, varför superior? utav den enkla anledningen att superior är lite dyrare, men transfer ingår, omräknat så blir det samma pris, något högre.

Nu det lustiga, när bekräftelsen kommer så gäller bokningen ett standardrum?

Detta och sånt skit retar mig, nu till min plan, som jag skrivit om tidigare så har jag kontakt med en kille som trycker mina tröjor med budskapet "använd hjälm"
dessa tröjor delar jag ut till ungarna i byn, kanske någon fattar att hjälm är bra.

Nu till planen, jag ska låta denna kille trycka på en tröja, naturligtvis så står det,
Agoda booking system, men nu är frågan, vilken titel tycker ni att jag ska ha?

Master?
Cheif?
Manager
boss?
Latmask?

Jag byter om på Suwa, jag tänker inte peka eller göra något, deras sak att läsa.

Jodå, Skalleper är sjösatt, vattnet lockade, och snabb var han, utan att säga adjö.
 
Tjena Ubon,
Började i slutet av din tråd och har missat det där med t-shirtarna, om du skrivit om det innan?
Brukar själv ha med mig något vettigt till skolan och de gamla i byn när jag åker dit och sist var det skolkartor(2x3m) och trafiksäkerhetshäften och reflexer med budda på som jag köpte av Kurt Blomqvist boende i Thailand som bedrivit trafiksäkerhetsarbete i Baltikum och Thailand(kontakta honom om ni vill hjälpa till och sprida lite säkerhet er omgivning)
nu i April blir det några badmintonset, bordtennisracket o.s.v.
Men åter till t-shirtarna Ubon, finns det någon bild? vad kostar dom om man ville köpa några?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp