Akvarium

 
Ledsen att jag lura dig på Sydamerika :p
Jag har nu fattat ett beslut, nästa kar enbart Malawiciklider. Närmare saltvatten i färgprakt kan man nog inte komma:)
Gillar även ciklider från Centralamerika, blue acara är grymt fin :)

Hade redan Sydamerika i akvariet så kunde lika gärna fortsätta :)

Var lite orolig när vi kom hem då jag tyckte att fisken hon i affären hade "valt bort" såg lite slö ut men tror den piggnat till. Lite mer livat i akvariet även om jag lät det vara släckt tidigt och bara hade taklampan i rummet igång en stund.

Fjärilarna plockade bort gårdagens skräp tror jag så är rätt nöjd.
 
Trevliga fiskar.

20220130_164043.webp


20220130_164009.webp
 
Vem har lurat på dig fjärilsciklider å scalarer??:laugh2::laugh2:

Jag tycker du skulle tagit mitt råd i affären idag och skickat ner en av gäddorna som var till salu i ditt ;)

Vår ena räka har muckat med scalarer hela eftermiddagen, antingen jäkligt modig eller inne på sina sista timmar i livet ;) "Hypergung" döpte frugan räkan till då den är framme och puttar, tar ett varv genom akvariet och puttar lite på fiskarna och sedan tillbaks till första och puttar igen.
 
 
 
Tillbaka
Topp