20 DAGAR KVAR!!!!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Nu är det bra 20 dagar kvar innan vi åker iväg till Koh Lanta. Är hemma här i Svedala i vinterrusket och bara längtar efter sol och värme. Komma i från jobbet med alla måsten och komma dit och bara vara. Inga tider att passa, äta gott när man känner för det mm.
Den 1 mars klockan 22.55 lyfter planet från Landvetter och när vi landar i Krabi 12-13 timmar senare är det visserligen mörkt, men det är 20-25 grader varmare än här hemma. Byta ut vinterkläderna mot kortbyxor och linne, kängor mot sandaler, snö mot varma stränder där sanden silas mellan tårna.

Ha det

Datte
 
14 dagar kvar tills jag åker !! :)
Känns också skönt att åka till ett varmare ställe. Det har varit ca -15 här i Umeå i snart en vecka, och ½ meter snö! Så när jag kommer tillbaks efter 2 månader i Thailand så är det snart vår!

Någon som kan rekommendera ett bra och billigt hotell i Hua Hin nära havet?
 
Hej Marianne
Vad kostar det att bo där, och visst är det i Hua hin du menar?
 
hej maria

ja visst. det kostade 1100 bth utan frukost o låg ca 100 meter ifrån stranden utefter en liten soi.

marianne
 
Hej allihop.

14 dagar kvar till Roi-et först o senare Hua hin eller Pattaya
eller Koh Samui eller ...........
 
hej svejs igen. använd sidan www.directrooms.com
helt suverän sida där du får en bra översikt på kostnader och lämpliga hotell
ska du bo i pattaya finns det massor med rum för ca 600-1000baht inklusive frukost.eller månadsvis för 8000-10000baht.
i krabi finns det ifrån 120baht till 500baht natten som är kanonfina.
samma i nakhon ratschashima för 400-600baht.
vad gäller billigt boende så finns det massor med billiga alternativ på plats oavsett ort som ej har någon internet sida.
allt över 1000baht med frukost är för mycket enligt mig nu då jag sett olika rum och provat på ett 20tal olika hotell på olika orter bara för att se skillnader allt ifrån 2 stjärnor till 5 stjärnigt och priser mellan 120baht till 4000baht. och det är ibland löjligt hur högt de värderar sina rum.

och tyvärr är det dom "bekväma" turisterna som blir blåsta hela tiden allt ifrån resandet,maten,boendet till transporterna.
förövrigt så ska du alltid säga bort frukosten så får du ca 200baht billigare per natt eftersom de finns frukost/lunch på andra ställen för ca 35-60baht.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp