Ägg med embryon i

P

Pjodd

Gäst
Åt i Kambodja 20 dagar gamla ankembrion i sitt naturliga emballage (ägget) förra året. Riktigt gott! Idag provade jag thaiversionen med kycklingembrion. Det var på gränsen till vidrigt... En av de få rätter som jag inte tänker äta igen

image.jpg

Åt i Kambodja 20 dagar gamla ankembrion i sitt naturliga emballage (ägget) förra året. Riktigt gott! Idag provade jag thaiversionen med kycklingembrion. Det var på gränsen till vidrigt... En av de få rätter som jag inte tänker äta igen

image.jpg
Det där ser inte så smaskigt ut, det kan jag hålla med om

Jag blev erbjuden något liknande på Filippinerna, det kallas "Baloot" och anses vara en riktig delikatess. Jag avstod, det såg inget vidare ut heller.

Ankan var dock riktigt god. Hittar inte fotot nu men sök på Youtube Gordon Ramsy Cambodia, där äter han en 20 dagars anka från ägget. Tom han tyckte det var ok:). Beror nog på tillagningen eller nått...

Det är nog bäst det, man vill ju inte bli allt för överraskad
Ja detta hände i Filippinierna, Sabang Beach. Och så gjorde jag bort mig när jag var på väg till Manilla med buss, fläkten pajja på bussen så när de lagade den så köpte jag ägg för att äta på bussen... men såklart så var det baloot ägg. Fick hålla mig till Red Horse Beer. :thumbsup:

Ja detta hände i Filippinierna, Sabang Beach. Och så gjorde jag bort mig när jag var på väg till Manilla med buss, fläkten pajja på bussen så när de lagade den så köpte jag ägg för att äta på bussen... men såklart så var det baloot ägg. Fick hålla mig till Red Horse Beer. :thumbsup:
Det gäller och kolla vad man köper, men ibland är det inte lätt, speciellt om man skulle ha lite bråttom. Men väntan var nog värt när du väl kom till baren

Äh det mixat med Pala och chilli hade väl varit något för dig? ;)
Kan du be kocken servera ombord, jag kan knappt se skiten utan att spy, hade jag sett någon äta det hade jag antagligen spytt.
Förmodar att jag hade gjort detsamma, inte ens palaa kan rädda denna vidrighet.

Tillbaka
Topp