Ansikts skanning för att överföra över 50k baht.

PanPan

Nedtystad
För att skydda mot bedrägerier så skall ansiktskanning införas på mobilbankappar vid överföring över 50k per dag.

För att skydda mot bedrägerier så skall ansiktskanning införas på mobilbankappar vid överföring över 50k per dag.

Det verkar ju överkomligt.
I Sverige måste man ju snart topsa röven och vänta på bekräftad DNA-matchning för att köpa en liter mjölk.

Det verkar ju överkomligt.
I Sverige måste man ju snart topsa röven och vänta på bekräftad DNA-matchning för att köpa en liter mjölk.
Ja Sverige och banker får mig att fundera om jag ens skall öppna ett konto där.
Hörde av mig till Handelsbanken om öppna konto.
Fick svar att jag var tvungen att höra av mig till det kontor där jag sist hade konto hos dom.
Visa sig att jag har haft en bankbok där när jag var barn.
Det bankkontoret finns inte längre men var nu tvungen åka till grannkomunen vars kontor tagit över.
Så blir inte Handelsbanken.
Jag är nöjd med min bank i Thailand och alla tjänster jag fått där men får se om aktiverar mitt Swedbank igen för tänker inte flänga runt för öppna konto.

Ja Sverige och banker får mig att fundera om jag ens skall öppna ett konto där.
Hörde av mig till Handelsbanken om öppna konto.
Fick svar att jag var tvungen att höra av mig till det kontor där jag sist hade konto hos dom.
Visa sig att jag har haft en bankbok där när jag var barn.
Det bankkontoret finns inte längre men var nu tvungen åka till grannkomunen vars kontor tagit över.
Så blir inte Handelsbanken.
Jag är nöjd med min bank i Thailand och alla tjänster jag fått där men får se om aktiverar mitt Swedbank igen för tänker inte flänga runt för öppna konto.
Är rätt trött på banker i Sverige. Min bank har bra onlinetjänster så check på den men dom tar betalt för tjänsterna som man behöver för att kunna använda banken. När man skall utföra något som inte finns i en tjänst så är det långt ifrån smidigt då väldigt många lokalkontor lagt ned. Bankerna måste ju spara enorma summor på detta så man undrar ju varför jag som kund ovanpå denna dåliga service måste betala för tjänster som innebär att jag gör bankens ”jobb”. Jag gillar att utföra mina bankärenden online så misstolka mig inte men den personliga servicen är kass.

Mycket av bank sekretessen styrs från EU om jag inte är helt ute och cyklar. Jag är ju inget fan av EU så kanske därför jag skyller på det.

Swedbank är nog den sista banken jag skulle tänka mig att öppna ett konto.
Det är ju bara skandal efter skandal med dom.
Det är nog inte smidigare för mig att öppna ett konto i Thailand än vad det är för en utskriven svensk att öppna ett i Sverige

Det är nog inte smidigare för mig att öppna ett konto i Thailand än vad det är för en utskriven svensk att öppna ett i Sverige
Jag öppnade mitt bankkonto med ett 30 day on arrival och ett pass.
Fast lite striktare nu behövs oftast någon typ av longstay visum nu för tiden.
På Swedbank har jag ju redan konto, det finns kvar men är fryst.

Njaa haft Swedbank i många år och i Thailand Bangkok Bank aldrig någonsin haft problem

.

3352E51F-83FD-4F22-AFD3-5510DF02101D.png

4113523E-EDFD-4560-97A1-6DB4F18BCBC8.png

4953CA17-73ED-478D-83A5-FD52C8B14811.png

Kör själv Handelsbanken sedan många år efter att ha lämnat både Swedbank och Nordea eftersom dom fullständigt skiter i sina kunder

Handelsbanken är bra för privatkunder, speciellt eftersom dom inte vill ha en massa betalt för olika tjänster

Har man företag är SEB bäst

Jobbade några år inom IT-säkerhet i finansbranschen och satt på SEB:s säkerhetsavdelning ett år i ett specialprojekt som konsult och dom kändes väldigt seriösa. Swedbank gav mig inget förtroende i ett projekt jag var inblandad i.

Hej

Vet inte hur Swedbank fungerar eftersom vi här på landet har en fristående Sparbank, den påminner mycket om hur den rikstäckande Sparbanken var förr i tiden innan den blev Swedbank, vi har lokalt anställda på banken som känner kunderna väl, servicen är god och villkoren bra, barnen slussas in i banken genom Lyckoslantens ”Spara och Slösa”, dom får ballonger, sparbössor, m.m och öppnar sedan sina första konton där. Vår lokala Sparbank sponsrar mycket i våra samhällen och då inte minst idrotten.

Mvh isan lover

Hej

Vet inte hur Swedbank fungerar eftersom vi här på landet har en fristående Sparbank, den påminner mycket om hur den rikstäckande Sparbanken var förr i tiden innan den blev Swedbank, vi har lokalt anställda på banken som känner kunderna väl, servicen är god och villkoren bra, barnen slussas in i banken genom Lyckoslantens ”Spara och Slösa”, dom får ballonger, sparbössor, m.m och öppnar sedan sina första konton där. Vår lokala Sparbank sponsrar mycket i våra samhällen och då inte minst idrotten.

Mvh isan lover
Samma i vår by lokala Sparbank Göinge , Helnöjd samt sponsrar mycket i bygden.

Tillbaka
Topp