Använda onwardticket i syfte att få visum

Som jag skriver, visade inga papper föränn landade i Bangkok.
Förstår inte varför skall diskuteras, så det gick till.

Visade inte ens pass i Tyskland, det som fick mig undra men jag hade checkat in med Luft Hansa innan och jag har ju allt där.
Det var din tidigare skrivning "Kan jag visst, flyger via Tyskland, går rakt in på Arlanda och visar elektroniskt i Tyskland med chippet, funkar hur bra som helst och visar inte ansiktet."

Som får mig att undra om du inte gick genom en biometrisk, är de riktigt bra så hinner man inte fatta vad som händer innan man är igenom.

Visade inte ens pass i Tyskland, det som fick mig undra men jag hade checkat in med Luft Hansa innan och jag har ju allt där.
Du måste ha scannat ditt pass i Tyskland och använt en fast track som finns på många ställen.

Först boardingkort och sen pass, sen går en spärr upp och man kan gå till gate.

Så är det i Singapore.
Sen även pass och boardingkort kollas vid gaten tillsammans.

Hade inte fast track då jag köpte billigaste biljet med bara ryggsäck.
Jag skriver bara hur resan gick till och ingen kolla mitt pass föränn jag kom till Thailand.
Fast track gäller alla utan incheckning av bagage som gjort incheckning online och har QR koden i telefonen.
Då slipper man manuell incheckning och bara gå till passkontrollen för att komma in till utrikesterminalen.
Där måste passet användas i en manuell disk eller scanner.
Scannern för pass kräver två fingeravtryck eller tummar så det stämmer med biometriska data.

Fast track gäller alla utan incheckning av bagage som gjort incheckning online och har QR koden i telefonen.
Då slipper man manuell incheckning och bara gå till passkontrollen för att komma in till utrikesterminalen.
Scannern för pass kräver två fingeravtryck eller tummar så det stämmer med biometriska data.
Ärligt har du ingen koll på fast track? Tar dig som okunnig och inte att du ljuger.
Fast track beror på biljettbokning, överklass biljett...

Som sagt, jag gick bara igenom och gjorde biometric när jag landade.

Ärligt har du ingen koll på fast track? Tar dig som okunnig och inte att du ljuger.
Fast track beror på biljettbokning, överklass biljett...
Nej och åter nej, vid incheckning och utresa gäller det alla biljettyper.

Fast track är online eller incheckning i automat och hoppa över en manuell disk.

Bara gå direkt till respektive terminal och scanna boardingkort och ev pass med biometriska data eller manuell passkontroll där man stämplar i passet.

Möjligen när du landar i Thailand att VIP kunder slipper köa i en annan typ av Fast track.

Fast track är online eller incheckning i automat och hoppa över en manuell disk.

Bara gå direkt till respektive terminal och scanna boardingkort och ev pass med biometriska data eller manuell passkontroll där man stämplar i passet.

Möjligen när du landar i Thailand att VIP kunder slipper köa i en annan typ av Fast track.
Fast track får man med buisness eller sas plus och även med andra upphöjda biljetter som är över apklass, inget med online incheck att göra.

Du har ju noll koll,, verkar som du inte flyger så ofta?

Fast track får man med buisness eller sas plus och även med andra upphöjda biljetter som är över apklass, inget med online incheck att göra.
Jag får fast track i Filippinerna, Malaysia, Singapore, Vietnam och Sri Lanka både vid incheckning och vid immigration därför att jag är senior citizen och över 60år.
Gäller även de med businessklass, resande med små barn, gravida och passagerare med handikapp som får gå ombord i Fast track innan övriga.

Har inget med biljettyper att göra.

Fast track är även en genväg att slippa checka in manuellt även om du tycker annorlunda.

I Thailand får kanske inte handikappade, gravida och gamla någon förmån i immigration.?

Jag får fast track i Filippinerna, Malaysia, Singapore, Vietnam och Sri Lanka både vid incheckning och vid immigration därför att jag är senior citizen och över 60år.
Gäller även de med businessklass, resande med små barn, gravida och passagerare med handikapp som får gå ombord i Fast track innan övriga.

Har inget med biljettyper att göra.

Fast track är även en genväg att slippa checka in manuellt även om du tycker annorlunda.

I Thailand får kanske inte handikappade, gravida och gamla någon förmån i immigration.?
Möjligt för din ålder, jag får inte fast track som 48 åring utan något jag behöver betala för..

Möjligt för din ålder, jag får inte fast track som 48 åring utan något jag behöver betala för..
Du har inte koll och vet inte vad Fast track innebär ute i världen.

Fantastisk service om man vill ha den.

I Manila går en tjänsteman längs kön och plockar ut passagerare till Fast track.
Är kön kort avvisar jag erbjudandet annars tackar jag artigt.

Samma förmåner i Kuala Lumpur att seniorer och gravida samt resande med barn har egna köer vid IM.
Annars lyfter någon på avspärrningen och man får gå före.

Du har inte koll och vet inte vad Fast track innebär ute i världen.

Fantastisk service om man vill ha den.

I Manila går en tjänsteman längs kön och plockar ut passagerare till Fast track.
Är kön kort avvisar jag erbjudandet annars tackar jag artigt.

Samma förmåner i Kuala Lumpur att seniorer och gravida samt resande med barn har egna köer vid IM.
Annars lyfter någon på avspärrningen och man får gå före.
Jo jag vet men du blandar..

Fast track betalar du för, något man får genom en dyrare biljett, betala extra.
Får ibland om är en snabbare resa och prioritet när vi skall ombord.
Annars apklass....

Jo jag vet men du blandar..
Inte värre än du som använder 12 års resande som referens till reglerna 2022 för att resa in med en enkelbiljett.

Inte ens vid alla dina resor med Norwegian utan mat och bagage har dom frågat efter en utresebiljett.
Snålt rederi?

Glöm historiska händelser och koncentrera dig på frågan i första inlägget som är i nutid..

Vad är ditt råd?
Chansa helt, åka via Tyskland som har noll kontroll eller att ha en utresebiljett redo vid incheckningen?

Fast track betalar du för, något man får genom en dyrare biljett, betala extra.
Får ibland om är en snabbare resa och prioritet när vi skall ombord.
Annars apklass....
Möjligheten till Thailand och IM.
Annars är det gratis för många typer av passagerare.
På Arlanda får många Fast track som är i behov av det med Thai Airways.
Planet lyfter ändå inte innan alla är ombord.

Inte värre än du som använder 12 års resande som referens till reglerna 2022 för att resa in med en enkelbiljett.

Inte ens vid alla dina resor med Norwegian utan mat och bagage har dom frågat efter en utresebiljett.
Snålt rederi?

Glöm historiska händelser och koncentrera dig på frågan i första inlägget som är i nutid..

Vad är ditt råd?
Chansa helt, åka via Tyskland som har noll kontroll eller att ha en utresebiljett redo vid incheckningen?
Med Norwegian så betala dom för full biljett med mat och dryck, något mer du undrar över?
Man kan välja biljett och är fackavtalat, jag flyger med full mat och dryck.

Tillbaka
Topp