Årets fattigaste dag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Men som många thailändare gör lägger sig på sofflocket vid 50 och skickar ut döttrarna önskar jag dom varken hälsa, pengar och ris bara en slags ris som randar röven.

Tack Jonas, ungefär mina tankar, även min son som är här nu anser nog att han är fattig .i alla fall över helgen :D , spelar ingen roll hur mycket jag ger ,för han festar bara på värre , kan vara bra att känna på när magen kurrar en kortare tid ,kanske börjar man tänka på vad fattigdom är ... Bönderna i Thailand är mest bara lata , precis som Jonas tänker .....

Min erfarenhet är att det e morsorna som är giriga. Fadern har ofta inte mycket att säga till om.
Det är ju faktiskt så att morsan vill ha pengar och gifter bort dottern vid 16, 17 års åldern. Hon blir på smällen. Äkta mannen hänger med sina polare och dricker och röker på. Han hittar en ny. Dottern skickar in skilsmässoansökan, och föder. Efter tre månader måste hon försörja fadern, modern och så bebisen.
Finns bar ett val av yrke i detta läge för de flesta. Men som tur e så hittar hon en Svensk man som vill och kan ta hand om henne och barnet. Morsan och farsan får ta del av smulorna av farangkakan..
Slutet gott...

"krister " sa:
Min erfarenhet är att det e morsorna som är giriga. Fadern har ofta inte mycket att säga till om.
Det är ju faktiskt så att morsan vill ha pengar och gifter bort dottern vid 16, 17 års åldern. Hon blir på smällen. Äkta mannen hänger med sina polare och dricker och röker på. Han hittar en ny. Dottern skickar in skilsmässoansökan, och föder. Efter tre månader måste hon försörja fadern, modern och så bebisen.
Finns bar ett val av yrke i detta läge för de flesta. Men som tur e så hittar hon en Svensk man som vill och kan ta hand om henne och barnet. Morsan och farsan får ta del av smulorna av farangkakan..
Slutet gott...

Verkar vara rena misären där uppe i Isaan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp