Årets homo

• Trådstartare Trådstartare Sir One
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Sir One

Gäst
Årets homo blev Jonas Gardell. Helt Ok enligt min mening. Han har huvudet på skaft, är klarsynt, duktig författare och en bra medmänniska. Om än jädras tråkig ibland.
Om man nu ska ha en så tveksam utmärkelse som denna så är Jonas väl värd den men varför i helskotta ska man ha den över huvud taget?
Kan man inte i stället dela ut ett pris för årets medmänniska eller liknande?
Varför ska man plocka ut en person med en viss läggning och utse denna till något sånt?

Årets flopp?
Utan tvekan kronprinsessan Viktoria som delade ut priset till Jonas.
O.K., jag har alltid varit motståndare till denna feodala relik som kallas kungahuset, denna synnerligen odemokratiska företeelse som bottnar i en tid då förtryck var det enda sättet att upprätthålla någon form av ordning i riket. gud, prästen, läraren, konungen och annan överhöghet satt på alla förmånerna och skulle respekteras.
Nä, lär kärringen hut och att arbeta för sin försörjning som vi alla andra får göra. jag kan anställa henne för att städa mitt kontor för 15000/mån. Brutto.

Mina manliga kompisar, såna som gillar andra pojkar rasade över programmet och dessutom slog dom ut sina GT´s på min nyligen ärvda matta.

Jag fattar inte att man ska behöva göra skillnad på människa och människa, oavsett sexual läggning. Folk är väl för fanken folk vare sig dom är som jag, som mina "pojkvänner", mina grannar, som er på CM, svarta eller vita.

Jag förväntar mig påhopp från några av er. Kommer ni inte med något bra och intelligent bemötande kommer ni att för alltid sjunka i min aktning.
Säg bara för fasingen inte att kungahuset gör bra PR för Sverige. Med den summan som dom får så hade proffs klarat det mycket bättre. Säger du det så visar det bara på att du är en pappskalle.
Så välkomna, pappskallar. Avslöja er :)

Det där är ju lite spännande. Jag håller med dej ang. J Gardell en skön snubbe.
Sen fattar jag inte att du inte håller ordning på fjärren så att du kan byta kanal :)
Om du nu har dom åsikterna om det Svenska kungahuset och priser till olika personer.
Vad tyck om det Thailändska Kungahuset och alla priser och dyl. som delas ut till det 3'e könet.
Sen hur jag kommer stå i din aktning är ju ganska ointresant, eftersom vi aldrig lär träffas och få några barn ihop. :D

Att byta kanal är väl lika intressant som att göra som strutsen sägs göra. Stoppa huvudet i sanden.

Sir One, här har du en som gillar det Svenska kungahuset!
Kan inte förklara det med mer än att jag har en liten romantisk/sagovärldsådra.
När det gäller deras reklamvärde eller inte så tycker jag att man kan jämföra det med vad våra folkvalda politiker ger för avtryck ute i stora världen....Inte mycket enligt mig! Så apanaget kan få fortsätta att betalas ut till detta utdöende släkte och i utbyte så får vi lite tabloider som är sprängfyllda med skräp och några spaltmil om Sverige i utländsk dito.

Heja Estelle!

Rolf. Det finns många sätt att känna aktning för folk på. Man kan inte hänga upp aktning och väbskap på en enskild fråga

B-tung.
Är det med detta skräp som vi ska övertyga världen om vår förträfflighet? Är det skräp vi ska exportera och inte avancerad teknik?

"Sir One " sa:
B-tung.
Är det med detta skräp som vi ska övertyga världen om vår förträfflighet? Är det skräp vi ska exportera och inte avancerad teknik?

När det gäller vad vi ska exportera i framtiden så får vi nog vara riktigt nöjda och tacksamma med våra naturtillgångar, då våra tidigare fördelar när det gäller teknik och inovationer sedan länge har hunnits ikapp av dem vi tidigare kallade utvecklingsländer.

Heja Estelle!

"legolas " sa:
Det enda annars vi hör om är hur fru "fet som faann Annethe Zettergren" snodde 4 miljoner eller 19 miljoner baht av Sverige politiker som hon är. Hon sågs senast i sin alldeles för korta bikini vid en poolkant i Pattaya... Här Sir One har du dina politiker som skall göra reklam för Sverige...

Tycker att signaturen Legolas tar till fula metoder när han for att forstärka sin argumentation mot signaturen Sir One använder hans privata fornamn som han råkar känna till.

När det gäller den svenska tanten som flytt till Thailand med pengarna, så visst var hon folkvald politiker,
men observera Legolas , från Moderata Samlingspartiet,
och det är väl ett konservativt parti som liksom du Legolas, stodjer den svenska monarkin.

Bifogar en bild av Moderatpolitikern Anetthe Zettergren
Bosse

Tant ZETTERGREN.jpg

:)Hej alla trådskapare i Årets homo! Verkar bli en aning irriterad stämmning....
Själv gillar jag kungahuset som symbol för Sverige! Tror det tillför en hel del till vårt land.
Vad gäller Jonas Gardell har jag inga speciella åsikter om honom...har aldrig läst eller tittat på honom på TV.Andvänt fjärrkontrollen!! Men...hans fru/man hr Levengood gillar jag!Men gratulerar Jonas till titeln årets homo!(Vilken titel jag inte skulle vilja ha!)

För övrigt första bilden från Pattaya vid poolkanten var inte den efterlysta kvinnan!

Ha det bra alla !! :nod:

Frank

Areeya. Jag tycker alls inte att tonen blivit irriterad i den här frågan. Folk uttrycker sina åsikter och det står var och en fritt att göra. Något intoxikerad var jag allt i går och det brukar resultera i att jag retar upp folk. Så har inte skett här. Ingen tycks sura över mitt inlägg men uttrycker andra åsikter än mina. Det är ett sundhetstecken.

Jag såg inte galan på TV igår, hade viktigare saker för mig. Personligen har jag inga problem med personer med person med läggning för det som är samma samma läggning, var och en har sin läggning och gör sina egna val här i livet.

Att jag tycker illa om Jonas Gardell har inget med hans läggning att göra, jag tycker bara rent allmänt att han är en stor fjant som jag inte kan ta på allvar. Dock har även han sina ljuspunkter, bl a har han skrivit några riktigt fina låtar. Mark Levengood verkar ha väldigt god hand med barn och det uppskattar jag.

Att sen, om än under rusets inverkan, kalla det svenska kungahuset för skräp tycker jag är mycket lågt och inte värdigt en skribent av din kaliber, Sir One. Kungahuset är och förblir en av de bästa reklampelare vi har, jag beundrar dom och håller dom högt.

Det är inte frågan om kungahuset gör nytta eller ej som jag egentligen ifrågasätter. Det är det odemokratiska i sammanhanget. Att man kan ärva egendomar och pengar har jag inget emot i de fall det är privata men att ärva en titel som statsöverhuvud är i våra dagar något som inte borde få förekomma. Om vi hade fått möjlighet att genom val utse en statschef och ge denna befogenhet och ekonomi att företräda oss på en internationell marknad hade förändrat bilden, Jag har absolut inget personligt emot någon i kungafamiljen utan tycker t.o.m. att kungen är en "juste snubbe" som någon uttryckte det i ett TV-inslag för en del år sen. Jag hade mer än gärna lagt min röst på honom i det sammanhanget. Jag är medveten om att många människor runt om i världen upplever någon sorts romantik i detta med en monarki och att det kan ha sina fördelar. Jag är också medveten om att skvallerpressens journalister skulle få lite mindre med jobb. Jag är också medveten om att vissa av dessa tidningars läsare skulle kunna få något vettigare att bry sig om.

Bossej, jag har inget emot att Legolas använder mit riktiga namn även om jag inte till detta givit mitt tillstånd. Jag står för vad jag säger och gömmer mig inte under anonymitetsfiltar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp