Ärlighet !

Bodro73

Medlem
Måste bara skriva om vad som hände idag .
Som vanligt går jag till samma ställe och hyr solstol och köper min öl på stranden i hua hin beach .
Döm om min förvåning när den äldre kvinnan som driver alltihop kommer fram till mig och säger att jag 2 dagar tidigare betalat för mycket när jag gjorde slutbetalning för dagen för min solstol och öl
Så hon ville betala tillbaka
Jag hade då tydligen istället för att ge henne 3 hundringar gett henne 2 hundringar å en tusenlapp...
Jag blev så paff och glad så jag sa till henne att behålla alltihopa
Kanske är lite fånig men det gjorde min dag och det kändes som att allt hopp för mänskligheten inte är ute än

Som vanligt går jag till samma ställe och hyr solstol och köper min öl på stranden i hua hin beach .
Döm om min förvåning när den äldre kvinnan som driver alltihop kommer fram till mig och säger att jag 2 dagar tidigare betalat för mycket när jag gjorde slutbetalning för dagen för min solstol och öl
Jag hade då tydligen istället för att ge henne 3 hundringar gett henne 2 hundringar å en tusenlapp...
Kanske är lite fånig men det gjorde min dag och det kändes som att allt hopp för mänskligheten inte är ute än
Det gör mig glad också eftersom det skrivs negativt för det mesta. Jag räknar alltid med att människor är ärliga men är trots det naturligtvis vaksam.

Kul att du delar med dig av en så positiv upplevelse.

När vi är ute på Restaurang och dotter betalar notan , räkna hon över om det är rätt .
som hon säger : det är inte alla Thai som kan räkna , och räkna dom fel så är det inte
till min fördel .

P1060065.JPG

En eloge till dig som lät henne behålla mellanskillnaden som var stor. Hon lär sig att ärlighet vinner i längden.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp