Rätt och fel Arrival/Departure

A

Anonym

Gäst
Ok... En gång för alla, hur ligger det till? En falang får ju korten att fylla i på flyget till Thailand. Arrival tas hand om vid inträdet, och den andra delen vid lämnande av landet.

Behöver en thai någonsin fylla i dylika kort? Thailändaren har enbart thaipass, och uppehållstillstånd i utlandet.

Ok... En gång för alla, hur ligger det till? En falang får ju korten att fylla i på flyget till Thailand. Arrival tas hand om vid inträdet, och den andra delen vid lämnande av landet.

Behöver en thai någonsin fylla i dylika kort? Thailändaren har enbart thaipass, och uppehållstillstånd i utlandet.
Ja de fyller också i dessa kort. De får ett kort när de checkar in vid utresa från Thailand.

De får ett kort när de checkar in vid utresa från Thailan

Alltså dom har ett kort i passet (Arrival) så länge dom är borta från Thailand. Kan ju bli flera år att hålla reda på det då. Vad händer om det tappas bort?

Hade för mej att dessa enbart var ämnade för utlänningar som kommer till Thailand.

Senast redigerad av en moderator:
Alltså dom har ett kort i passet (Arrival) så länge dom är borta från Thailand. Kan ju bli flera år att hålla reda på det då. Vad händer om det tappas bort?

Hade för mej att dessa enbart var ämnade för utlänningar som kommer till Thailand.
Min fru slarvade bort dom många gånger blev aldrig några problem.

Frugan och ungarna har alltid fått sådana så där är det lika för alla. Men jag hoppas att dom inte är bortslarvade.

De kan få ett nytt om det slarvas bort. Jag hade inget sist när jag lämnade landet ... fick nytt inga problem

Hmmm...Det står ju på båda sidorna: For non-Thai resident only. En som kommer in på thaipass behöver alltså inte fylla i nåt enligt min åsikt. Klart att man får, men helt onödigt.

Tillbaka
Topp