Att göra så lite som möjligt

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Mina goda vänner.... Fick idén om denna tråd när jag läste om nån kille i Tyskland, hette hand Fritz Sturmhoffel eller nått, minns ej men han hade smugit sig från att lyfta ett finger i 14 år! Latare än 91:an på min ära.

Hur smiter du själv från ditt jobb?

För Bövelen

// Rickard

Kan tyvärr inte smita från mitt jobb eftersom jag ju bor halva året mitt i det.

Men just nu är jag precis som 91 och 87, latar mig sitter framför datorn och Chaimaiar!
Inte illa det, på min ära!! 8)

Har ännu inte kommit på nåt bra sätt :( men lovar att återkomma när jag kommit på hur jag ska göra :nod:

Jag är ju så att säga inne på upploppet endast några mån kvar.
Jag gör endast det som jag måste göra, deltar i möten men säger inget.
För om man kommer med förslag så blir det alltid den som sade det som får uppdraget att genomföra det.
Nä hålla en så låg profil som möjligt vara osynlig endast göra det som måste göras så att ingen märker att man är där, samt hålla käften och inte komma med förslag.
Man kan även sitta med lurar på sej om man nu sitter vid en dator och låtsas att man sitter i ett videomöte, då går genast alla ev. besökare.

"ledarn " sa:
Har själv ett jobb där jag inte kan smita ifrån...
Det är ju bara jag som kör lastmaskin(Hjullastare) på jobbet.
Så man kan ju inte "smälta" in i mängden så att säga :laugh:

Annat har det varit tidigare då man var tjänsteman på väldigt många olika arbetsplatser.(Under styva 20 år)
Då har man ju haft möjligheten att sitta tyst och osynlig.
Ta en bunt papper under armen och promenerat runt och
sett OTROLIGT upptagen ut.. :o
Då är det inte lätt, det fodras då en uppfinningsrikedom i den högre skolan :)
Kanske du kunde föreslå att ta dig ann en lärling som du snabbt lär upp men som utåt sett aldrig blir fullärd :)

"ledarn " sa:
Om jag ska stå utanför maskinen och en lärling kör så lär jag bli satt på arbete utanför maskinen kan du vara lugn för :'(

Näää... Bättre att sitta där "uppe" i maskinen och köra själv....
Det är ju inte så fysiskt ansträngande trots allt...
Och när sommaren kommer är det riktigt skönt att sitta där i solen och njuta medans alla andra får jobba inomhus !!
Så sant så sant, man ska njuta av det man har. Man vet aldrig hur länge det varar.

Tror nog att det är betydligt jobbigare att undvika arbete. Gör exakt det man förväntas är en ganska bra taktik. Varken mer eller mindre. Då får man vara ifred :)

Om man har ett block och penna i handen så ser det ut som om man jobbar.

Jag brukar inte smita från jobben, men det händer att jag väljer vad jag ska göra själv och delegerar ut det andra.
Men då brukar mitt samvete vakna till och jag går tillbaka och hjälper till med det tråkiga så vi blir av med det fortare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp