A
Anonymius
Gäst
Nu vill inte PanPan att vi förstår hans tråd så jag lämnar tråden efter detta. Jag har varit här i över 20 år och varit med på diverse Thaiforum i 15 år. Du är nog den 200:e personen som dyker upp och säger att det är jättelätt att bli permanent resident och till och med medborgare men som sagt, jag känner fortfarande inte till en endaste människa som lyckats. Jag känner dock, personligen, ett 10-tal som startat processen och alla, absolut alla, säger att det efter ett par möten alltid dyker upp ett krav på 3-5 miljoner Baht för att processen ska kunna gå vidare.
Om du personligen känner till något fall där en västerlänning, de senaste 5-10 åren, lyckats få ett permanent residency så tror jag att inte bara jag, utan förmodligen merparten av alla västerlänningar i Thailand, vore oerhört intresserade av att veta hur det gick till.
Är också nyfiken på detta. Vet ingen som har lyckats med det, inte ens de som har en väldigt stark Thailändsk familjekoppling faktiskt.
Men kopplat till ämnet i den här tråden, har det ju snackats om att det kan komma möjligheter till permanent uppehållstillstånd som en del av att köpa condo som utlänning framöver. Vore grymt intressant i så fall.
Foreign condo buyers to get permanent residency under debt-free scheme being mooted by officials - Thai Examiner
It comes as the government attempts to streamline what has been a shambolic mismatch of regulations concerning various aspects and implementation of the Special Tourist… Read More ›
www.thaiexaminer.com
Buying a Thai condo could secure your permanent residency here. Maybe! - Pattaya Mail
The Thai property market blinked this week after the newly-established government committee, Centre for Economic Situation Administration (CESA), announced that purchasing a condominium unit in your own name could secure that much-vaunted prize – permanent residency. CESA was set up by prime...
www.pattayamail.com