Att stanna kvar!!

Broder Tuk Tuk

Forumveteran
Jag hoppas denna tråd får ligga kvar i det vanliga forumet eftersom det tar upp ett ämne som jag tror är väldigt vanligt.

Jag lyssnade på en countrylåt som heter Gone but here. Den handlar om en man som blir övergiven av sin älskade men han vägrar lämna dom ställen och platser där dom levde och var lyckliga.
Jag känner igen mig och kanske andra ochså. En tidsperiod var jag i Thailand enbart på grund av henne som jag fortfarande älskade trots att hon var borta.
Det var den enda orsaken till att jag var där. Det fanns ingen annan orsak.
Även om hon inte fanns där fysiskt hos mig så var hon kvar i platser, minnen och allt annat som förknippades med henne.

Givetvis handlade det om att jag återigen skulle träffa henne. Alla andra blev bara surrogat som jag roade mig med. Men i grund och botten var jag olyckligt kär. Även efter snart 30 år kan jag fortfarande känna det där stinget i hjärtat när jag tänker tillbaka på den galna tiden. Jag har funderat på om jag skulle bli kär i henne igen om jag träffade henne igen.
Jag är 30 år äldre och hon är närmare 60 år om hon lever.
Jag vet inte och har inget bra svar på det.
I alla fall så var hon the love of my life som tyvärr gled mig ur händerna.
Det påstås att man enbart får en sån chans i sitt liv. Jag har ju haft andra förhållanden efter henne med svenska kvinnor men den kärleken som jag hade med henne fick jag aldrig tillbaka.

BTT

Givetvis handlade det om att jag återigen skulle träffa henne. Alla andra blev bara surrogat som jag roade mig med. Men i grund och botten var jag olyckligt kär. Även efter snart 30 år kan jag fortfarande känna det där stinget i hjärtat när jag tänker tillbaka på den galna tiden. Jag har funderat på om jag skulle bli kär i henne igen om jag träffade henne igen.
Det påstås att man enbart får en sån chans i sitt liv. Jag har ju haft andra förhållanden efter henne med svenska kvinnor men den kärleken som jag hade med henne fick jag aldrig tillbaka.

BTT

Vem vet, det kanske räddade livet på dig eller annat. Kortare romanser är ju inte säkert skulle hålla över tiden.
Vill du veta mer så får du åka och ta reda på vad du missat, om det går hitta henne.
Hojta till så bjuder jag på korv med bröd och glass på Ikea ;-)

/ SatanG

BTT

Försök leta upp henne då. Även om ni inte blir ihop igen kanske det hjälper dig få ett avslut och gå vidare?

Vem vet, det kanske räddade livet på dig eller annat. Kortare romanser är ju inte säkert skulle hålla över tiden.
Vill du veta mer så får du åka och ta reda på vad du missat, om det går hitta henne.
Hojta till så bjuder jag på korv med bröd och glass på Ikea ;-)

/ SatanG

Kommer jag så kontaktar jag dig men brödet och korven och glassen betalar jag själv.

Förresten vore det inte roligare att leta upp någon bar och ta kaffe med dopp på typ Nana eller nåt?

BTT

Försök leta upp henne då. Även om ni inte blir ihop igen kanske det hjälper dig få ett avslut och gå vidare?

För det första hon kan vara avliden sen många år tillbaka eller lever hon och är gift med någon man någonstans på jorden. Hon pratade något om att köpa en vagn och servera mat när hon blev äldre.
Enligt uppgift hade hon mama och släkten i Samut Songkran men hur i hela fridens namn ska man kunna leta igenom en hel stadsdel?
Sen är det ju inte säkert att hon har samma efternamn numera.

Men egentligen vill jag minnas henne som hon var som 28 åring och inte som 60 årig thaikärring.

BTT

Senaste gången jag såg henne var kring julafton 1998. Då dök hon upp i baren tillsammans med en äldre herre. Men senare 2001 var jag ju två år permanent i Pattaya och såg henne aldrig.
Hon pratade om att sell body three more years 1997 så hon kanske hade slutat att sälja pussyn då.

BTT

Senaste gången jag såg henne var kring julafton 1998. Då dök hon upp i baren tillsammans med en äldre herre. Men senare 2001 var jag ju två år permanent i Pattaya och såg henne aldrig.
Hon pratade om att sell body three more years 1997 så hon kanske hade slutat att sälja pussyn då.

BTT

Jag har en kompis som letade upp en gammal flamma 30 år senare på fejsbook. Kärleken blossade upp igen och de träffas lite då och då (de bor i olika länder). Ganska enkelt att hitta folk nuförtiden, du får försöka hitta henne.

Har du bara ett namn så tror jag flera på TS har detektivkunskaper nog för att hjälpa dig.

Mvh

Sickan

Jag har en kompis som letade upp en gammal flamma 30 år senare på fejsbook. Kärleken blossade upp igen och de träffas lite då och då (de bor i olika länder). Ganska enkelt att hitta folk nuförtiden, du får försöka hitta henne.

Har du bara ett namn så tror jag flera på TS har detektivkunskaper nog för att hjälpa dig.

Mvh

Sickan

Tja 1997 hette hon Uthaiwan Moonsuwan men som sagt hon kan ju ha gift sig sedan dess plus att man inte kan garantera att det var hennes riktiga namn. Många tjejer uppger falska namn.
Sen är ju nästan 30 år en lång tid så hon kan ju som sagt vara död.
Men i alla fall på den tiden bodde hon i Samut Songkran i alla fall vad hon påstod när hon åkte hem till familjen.
Hon var 28 år 1997 så idag är hon alltså 57 år.
Men som jag skrev tidigare så handlar tråden om tiden mellan 1998 och ca 2001. Numera är hon enbart ett vackert minne. Jag vill minnas henne som hon var när hon var ung.
Man ska inte försöka få 30 år efteråt att bli detsamma som det var då. Det är dömt att misslyckas.

Det jag ville förmedla var att mycket av Pattaya då och att jag stannade kvar där var ju på grund av att hon var borta men ändå kvar som sången berättar om.
Men ingen kärlek varar för evigt. Känslor försvinner efter ett tag tills man hittar någon annan att älska.

BTT

Tillbaka
Topp