Avskaffa handslaget och inför ไหว้ wâi i västvärlden NU!!

Vill du avskaffa handslaget som hälsning?

• Nej, vi ska bevara våra traditioner till varje pris

Röster: 4 50.0%
  • Jag har redan slutat med handslag

Röster: 0 0.0%
  • Ja, fy fan vad bra det hade varit!

Röster: 4 50.0%

• Totala väljare
    8

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Nä ,om det ändå var det så visste jag , men jag har EJ handsvett ;)

Misstänkte den men som gammal boxare har du nog ett alltför fast och hårt handslag. Man gör nog bara misstaget en gång att skaka tass med dig. Kan det vara så enkelt??

"Phonta " sa:
Dessa regler kände jag till , men problemet är att folk inte gillar att ta mig i hand mer än en gång , vet fn inte varför , nästa gång vi ses så undviker de detta och står med händerna vid sidan och säger bara "Hej Phonta " :o

Du måste ha ett fast handslag inte det där fjolliga som du har ;);)

Ett handslag med EN människa skrämmer inte mig särskilt mycket, däremot handtaget man använder när man går ut från en offentlig toalett skrämmer skiten ur mig ( ;) ) .
I det ögonblick du öppnar toadörren tar du ju bokstavligt talat hundratals andra i handen, som säkerligen inte tvättat händerna efter toabesöket.

"Gazton " sa:
Ett handslag med EN människa skrämmer inte mig särskilt mycket, däremot handtaget man använder när man går ut från en offentlig toalett skrämmer skiten ur mig ( ;) ) .
I det ögonblick du öppnar toadörren tar du ju bokstavligt talat hundratals andra i handen, som säkerligen inte tvättat händerna efter toabesöket.

Gummihandskar rekommenderas, håller med dig fullständigt. Skitäckligt med andra ord. :o

Reglerna skiljer sig mellan länderna ta ett fast handsla i fillipinerna tex. Är väldigt ohövligt och kan även ses som ett hot.

"Phonta " sa:
Dessa regler kände jag till , men problemet är att folk inte gillar att ta mig i hand mer än en gång , vet fn inte varför , nästa gång vi ses så undviker de detta och står med händerna vid sidan och säger bara "Hej Phonta " :o

Kanske blev tredje förslaget det som gjorde att vännerna undviker handslaget med dig, Phonta, har ju själv fått känna på ditt rejäla grepp, 5555 :D

Jo-Be

men handen ska inte vara som ett geléhallon heller. Ta ett fast och bestämt tag om motpartens hand. :o

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp